A Ferrari csapata Carlos Sainz vezetésével kettős győzelmet szerzett a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon — a 2022-es bahreini verseny óta először. A maranellói gárda segítségére volt persze Max Verstappen balszerencséje is, aki a pole-ból kezdhette meg a futamot, ám már a verseny 4. körében kiesett technikai probléma miatt. A remek eredménynek hála a Ferrari 4 pontra megközelítette a tabellán a Red Bull csapatát, a Melbourne-ben másodikként célba érő Charles Leclerc pedig ugyancsak ekkorahátrányban van az összetettben a vb-címvédő Max Verstappennel szemben.
Arra a kérdésre, hogy mennyire fontos ez az eredmény a Ferrari számára, a monacói versenyző így felelt: „Ó, rendkívül fontos, mivel hosszú ideje nem fordult már elő, hogy megvolt a tempónk ahhoz, hogy… Nem azt mondom, hogy kontroll alatt tartsuk a Red Bullt, mert nem tudjuk, mi lett volna ma Max valódi tempója, de azt gondolom, hogy már az első edzéstől kezdve tudtuk, hogy a pole pozíció és a győzelem lehetséges, mivel nagyon jó volt a gumidegradációnk, nagyon jó volt a tempónk, és ez igazán biztató jel.”
„Ha viszont megnézzük az első három versenyt, kettő futamon ők voltak előnyben. Szóval még rengeteg a tennivaló. De pontosan ez az, amit tenni akarunk csapatként. Valahányszor lehetőségünk van versenyt nyerni, meg kell ragadnunk, és ezen a hétvégén így tettünk, Carlos megtette most. Ami engem illet, megszereztem a 2. helyet és megfutottam a leggyorsabb kört, szóval ennél több pontot nem szerezhettünk volna.”
Leclerc azt mondja, különösen biztató az, hogy az idei összes versenyen sikerült a lehető legjobb eredményeket elérniük.
„Az első három versenyt tekintve pedig nem volt egy olyan futam sem, ahol nem sikerült maximalizálnunk az eredményt. Ezt meg kell tennünk mindaddig, amíg nincs olyan autónk, mely következetesen jobb a Red Bullnál — különösen a versenyen.”
Amikor arról faggatták, hogy tehetett-e volna többet annak érdekében, hogy legyőzze csapattársát Melbourne-ben, Leclerc így felelt: „Csupán azt, hogy jobb vagyok nála. A szombati időmérőn szerintem nem voltam elég jó. A verseny első etapjában pedig a kemény gumikon volt némi szemcsésedés a bal elsőn a virtuális biztonsági autó után. Az utolsó etap igazán jó volt, de az sem volt elég.”