Az Aston Martin versenyzője az elmúlt hetekben meglehetősen kritikus hangvételben nyilatkozott az FIA és a versenybírók ténykedésével kapcsolatban, múlt héten, Miamiban például azt mondja, a sprintfutam rajtjánál balesetet okozó Lewis Hamiltont biztosan nem büntetik meg, mert “nem spanyol”.
Alonso Ausztráliában és Kínában is büntetést kapott,, olyan magatartásért, mely saját álláspontja szerint a határokon belül volt. Legutóbbi nyilatkozata után a spanyol versenyző Miamiban hosszasan értekezett Mohammed Ben Sulayemmel, az FIA elnökével, később pedig elárulta, a szakember szívesen veszi a versenyzők visszajelzéseit.
“Beszéltem vele, és mindig elfogad minden véleményt, amit a versenyzők fogalmaznak meg” – mondta a kétszeres világbajnok a Motorsport.com című internetes lapnak. “Tudja, hogy mi vagyunk azok, akik vezetjük az autókat, és lehetnek javaslataink a dolgokkal kapcsolatban.”
“Van néhány dolog, amivel foglalkoznunk kell sportként. De ő mindig hallgat ránk. Meglátjuk, hogy sikerül-e az F1-et egy jobb sporttá, egy kicsit következetesebbé tenni.”
A Motorsport értesülései szerint az FIA közel áll ahhoz, hogy véglegesítsen egy egyszerűbb iránymutatást a versenyzők számára. Az ezzel kapcsolatos egyeztetések már egy ideje zajlanak, és természetesen a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezete [GPDA] is aktívan közreműködik benne, hogy minden fontos témakört – beleértve az előzést, a védekezést és a pályahatárokat – alaposan kidolgozzanak.
A tervek szerint az új iránymutatások 2025-ben léphetnek életbe, és bekerülnek az FIA Nemzetközi Sportkódexébe is, tehát nemcsak a Forma-1-ben, hanem más, a szövetség által felügyelt kategóriában is érvényesek lesznek.