Alonso 50 körön át stresszben volt, mert azt hitte, övé lesz az utolsó pont Monacóban - F1VILÁG.HU

Alonso 50 körön át stresszben volt, mert azt hitte, övé lesz az utolsó pont Monacóban

HIRDETÉS
Az Aston Martin versenyzője, Fernando Alonso elárulta, egészen a Monacói Nagydíj leintéséig abban a hitben volt, hogy a 10. helyen autózik, és pontot szerez csapatának az utcai pályán.
Aston Martin, Fernando Alonso

A spanyol pilóta a monte-carlói futam nagy részében azért dolgozott csapatával együtt, hogy az előtte autózó Lance Stroll megfelelő előnyt tudjon felépíteni, és a közepes abroncsok lecserélése után is meg tudja tartani pozícióját. Alonso azt gondolta, ezt azért teszi az istálló, hogy megszerezze az utolsó pontot — így amikor Stroll később defektet kapott, a kétszeres világbajnok azt hitte, végül ő végez majd a 10. helyen.

„Összezavarodtam, mert amikor elkezdtük felépíteni az előnyünket, Lance pedig előttem volt a bokszkiállások után, azt mondták, ‘oké, biztosítottuk a 10. helyet’. Az egészet az utolsó pont érdekében csináltuk” — magyarázta Alonso.

„Aztán Lance defektet kapott, én pedig úgy voltam vele, ‘ó, most minden felelősség az én vállamon van a nagyon elhasznált gumikkal, hogy megszerezzem ezt a pontot’. 50 körön át vezettem úgy, hogy azt hittem, 10. vagyok. És amikor átszeltem a célvonalat, mondták, hogy 11. lettem. Azt gondoltam, ‘szóval ez az egész stressz a semmiért volt’. Mindegy, ez tartott életben.”

„Nem tudom, miért történt. Amikor meglengették a piros zászlót, Lance a 10. helyen volt, én pedig a 12. helyen. És aztán egy ponton Sainz visszakapta a 3. helyét, szóval a 12. és 14. helyeken voltunk. A 13. és 14. helyeken kellett volna lennünk, de Lance Daniel előtt volt, ami nem kellett volna. Szóval nem is tudom, milyen pozícióból indultam, és nem tudom, milyen pozícióban versenyeztem.”

Alonso beszélt arról is, szerinte át kellene gondolni a Forma-1 szabályait, hogy egy piros zászlós versenymegszakításkor ne lehessen kereket cserélni — Monacóban ugyanis tulajdonképpen a bokszkiállások jelentik az egyetlen izgalmat.

„Amikor jön egy piros zászló és kereket cserélsz, majd elmész a végéig… az egyetlen érdeklődésre számot tartó esemény Monacóban a bokszkiállás. Ha a bokszkiállások izgalmát elveszed, akkor nem marad semmi. Talán ez most újranyitja a diskurzust azzal kapcsolatban, hogy amikor piros zászló van, ne lehessen kereket cserélni, vagy kötelezni lehetne mindenkit arra, hogy ugyanazt a gumit használja, vagy ilyesmi… Ha ugyanis nem, akkor lesznek bizonyos alkalmak, amikor a verseny látja kárát.”

„Ami minket illet, ez megint egy nagyon balszerencsés helyzet volt. Azt gondolom, nem volt meg a tempónk. Ez egy rossz hétvége volt, ez nem is kétséges. Nem rejthetjük véka alá a teljesítményünket, de azt sem, hogy nagyon balszerencsések voltunk.”

„A kemény gumikkal rajtoltunk, hogy elmenjünk a legvégéig, egy alternatív stratégiánk volt. Aztán jön egy piros zászló, szóval fel kellett raknunk a közepes keveréket, és 78 kört kellett megtennünk velük, ami egy kamikaze-stratégia. De ez volt az egyetlen módja, hogy szerezzünk néhány pontot.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Alonso 50 körön át stresszben volt, mert azt hitte, övé lesz az utolsó pont Monacóban
Jóváhagyják az Andretti F1-es csatlakozását?
Verstappen szenved a gumikkal Vegasban
Mikor dől el Perez sorsa? Horner reagált
Piastri elmondta, miért kapott közel egy másodpercet Norristól

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!