A brit pilóta a Pirelli kemény keverékű abroncsaival vágott neki a 78 körös versenynek, a nyitókörben történt baleset miatt azonban piros zászlóval megszakították a futamot, ez pedig azt jelentette, hogy mindenki szabadon cserélt kereket. Emiatt a Mercedes komoly hátrányba került az ellenfelekkel szemben, hiszen nekik a közepes keverékű gumikat kellett felszerelniük autóikra.
Hamilton a verseny megszakításakor rögtön oda is szólt mérnökének, Peter Bonningtonnak, hogy ‘én megmondtam, srácok’, ezt követően pedig azt lehetett feltételezni, hogy a hétszeres világbajnok valójában elégedetlen volt csapata taktikájával, és inkább rajtolt volna a közepes gumikkal.
A verseny után azonban Hamilton tisztázta: nem ez volt a helyzet, az azonban igaz, hogy sejtette, valami történni fog a futam elején.
„Nos, azt hiszem, sokáig el kellett volna mennünk, bármelyik gumival is rajtolunk, de én a kemény keverékkel akartam rajtolni” — tette tisztába a dolgot a brit versenyző az ezzel kapcsolatos kérdésre reagálva. „Éreztem, hogy valami történni fog a verseny elején, ez pedig általában esélyt kínál arra, hogy kemény keverékre váltsunk, és elmenjünk a végéig.”
„De végül mindenki annyira lassan körözött, hogy minden gumival el lehetett menni a végéig, szóval nem jelentett különbséget.”
Hamilton végül a verseny 51. körében állt ki kerékcserére, és egy új garnitúra kemény keverékű gumit kapott. Végül az eredményen ez sem változtatott, a 7. helyen zárta a szezon nyolcadik versenyét, miközben csapattársa, George Russell az 5. pozícióban futott be.