Óriásit fordult egyetlen versenyhétvége alatt a világ Charles Leclerc-rel, aki a monacói futamgyőzelme után Kanadában pontot sem tudott szerezni. A Ferrarinak már az időmérő edzés sem jött össze, mindkét autójuk a top 10-en kívül zárt, aztán jött a verseny, amelyen Leclerc-nek motorproblémája akadt, aminek következtében végül feladta a versenyt.
„Nem tudom, mi okozta. Azt mondták, körönként hat tizedet jelent, de bizonyos körökben 1,2 másodpercet, néha pedig 1,5 másodpercet veszítettem. A gázra lépve sosem tudtam, mire számítsak. Egyrészt nagyon nehéz volt így vezetni, és frusztráló volt, ahogy az egyenesben mindenki megelőzött. Másrészt idegesítő volt, hogy körönként tíz-tizenötször változtattam a beállításokat azért, hogy megpróbáljuk megoldani a problémát.”
A kezdeti vizes körülmények némileg elfedték Leclerc motorhibáját, de a száradó pályán a monacói egyre nagyobb hátrányba került. A huszadik kör környékén Alex Albon és Yuki Tsunoda is meg tudta őt előzni, ráadásul egy kockázatos gumistratégiával is mellényúltak a visszatérő esőben, így a Ferrari végül a verseny feladása mellett döntött.
„A verseny elején szerintem egészen jól kordában tartottuk a problémát. A nedves körülmények miatt a kanyarokban időt tudtam nyerni, szóval bíztunk abban, hogy így is pontokat tudunk szerezni. De aztán felszáradt a pálya, és továbbra sem volt motorerőm. A legnehezebb a félig száraz időszak volt, és folyton a kormányomat kellett néznem. Egyetlen ív volt csak száraz, és azt két-három centiméterrel elhagyva mindennek vége lehetett volna. Nagyon nehéz volt” – magyarázta a körülményeket Leclerc.