Mint ismert, 2026-ban jelentősen megváltoznak majd a Forma-1 technikai előírásai: a motorszabályok már jó ideje ismertek, az új erőforrásokon pedig már javában dolgoznak is a gyártók, az autókat érintő regulákat azonban csak nemrég tették közzé, és azokon a jövő év elején kezdhetnek el dolgozni a csapatok.
A szabályokat persze igyekeztek úgy kialakítani, hogy azok összhangban is legyenek egymással, a kasztnikra vonatkozó előírásokat tehát hozzáigazították a motorszabályokhoz, hogy a versenyautók a lehető leghatékonyabban tudjanak működni 2026-tól. Az erőforrások terén a lényegi változás az, hogy mintegy 50-50 százalékban oszlik majd meg a belső égésű motor által biztosított hajtás, valamint az elektromos hajtás. Az autók ezzel együtt egy kicsit kisebbek, és a tervek szerint 30 kg-mal könnyebbek lesznek a mostaniaknál, és aktív aerodinamikai megoldásokkal lesznek felszerelve.
A szabályalkotásban komoly szerepet vállaló Nikolas Tombazis elárulta, egész egyszerűen nem lehetne úgy használni a 2026-tól érkező motorokat, hogy az autókon nem változtatnak.
„Ez nem lenne túl jó ötlet, mert bár a maximális teljesítmény megnövekedett, mivel sok része elektromos, nem tartana túl sokáig” – mondta Tombazis a Beyond The Grid című podcastben.
„Ezért a hosszú egyenesek végére alacsonyabb légellenállással, alacsonyabb aerodinamikai ellenállással rendelkező autókra van szükségünk, amit ezek a műszaki előírások biztosítanak. A jelenlegi generációs autóknak túl magas a légellenállásuk, ezért az egyenesek végén sebességcsökkenést szenvednek el. Úgy gondoljuk, hogy ezt a problémát megoldottuk az új autók esetében.”
Bár az új erőforrásokkal nagyobb végsebességet feltehetően nem tudnak majd elérni az új autók a mostaniaknál, Tombazis kifejtette, valójában az új V6-osok erősebbek lesznek.
„A teljesítmény valójában valamivel magasabb, mint ahol most tartunk, igen, körülbelül 100 lóerővel nő” – mondta. „A hajtáslánc belső égésű része jóval kisebb teljesítményű lesz, A mintegy 550-ről körülbelül 400 kilowattra csökkenünk, míg az elektromos rész jelentősen növekszik. 120-ról 350 kilowattra nő. Tehát majdnem 50/50 arányban lesz a belső égésű motor teljesítménye és az elektromos teljesítmény. Ez egy kulcsfontosságú különbség, és ebben a folyamatban eltávolítottuk az MGU-H-t, amely az egyik olyan eszköz volt, amely az energia egy részét elektromos energiává alakította. Ezt elsősorban az egyszerűség kedvéért tettük, hogy csökkentsük a motorok bonyolultságát.
„Ezt azért akartuk, hogy biztosítsuk az új gyártók csatlakozását, ami szerintem elég sikeres volt. És természetesen ott vannak a fenntartható üzemanyagok. Ez egy nagy lépés. 2026-ra az üzemanyag teljesen fenntartható lesz, ami — ahogy korábban mondtam — egy nagy lépés a fenntarthatóság felé, bár semmiképpen sem az utolsó.”