A maranellói gárda a júniusi Spanyol Nagydíj óta küszködik a pattogás jelenségével a tempós kanyarokban: ekkor vetette be első komolyabb fejlesztési csomagját, köztük egy vadonatúj padlólemezt. Az újításban rejlő potenciálban viszont végig hittek az olasz mérnökök, így ahelyett, hogy sutba dobták volna az új csomagot, inkább a problémák megoldásán fáradoztak. Ennek eredményeképpen több ízben is módosítottak a padlólemezen, a legutóbbi specifikációt pedig bő egy hete, Olaszországban vetették be, ahol a Scuderia parádés győzelmet szerzett Charles Leclerc vezetésével.
Fred Vasseur, a maranellóiak első embere viszont óvatosságra intett: azt mondja, ő még megvárna néhány versenyt, mielőtt kijelentené, hogy megszabadultak a pattogástól.
„Elég nehéz megérteni a fejlesztés hatását egy olyan pályán, mint Monza, mert annyira eltérő konfigurációban vagyunk az idény többi részéhez képest” – magyarázta a francia szakember.
„De végső soron ha megnézzük az időmérőt, és hat autó van kevesebb mint egy tizeden belül [valójában kettő tizeden belül – a szerk.], akkor minden apró részlet számít.”
Hogy valóban megoldották-e a pattogással kapcsolatos gondokat, az az olyan pályákon derül ki, ahol hosszabb és gyorsabb nagy leszorítóerőt igénylő kanyarok vannak.
„Várnunk kell, amíg normálisabb pályákra érünk, hogy meglássuk, valóban megfordította-e ez a fejlesztés az idényünket, és innentől kezdve harcba szállunk-e a győzelmekért, vagy visszatérünk ahhoz, amit Zandvoortban láttunk” – mondta a csapat spanyol pilótája, Carlos Sainz, aki a 4. helyen végzett Monzában.
„Őszintén szólva nem vagyok biztos benne. Több adatot kell gyűjtenünk erről az új padlólemezről, és normálisabb pályákra kell mennünk. Szerintem a következő normális pálya Austin lesz, mert a következő versenyek nagyon sajátosak, Baku és Szingapúr is. Austin el fogja árulni, mennyire vagyunk jók ezzel az új padlóval.”
„Bakuban nincs egyetlen egy gyors vagy közepes tempójú kanyar sem, mind alacsony sebességű, nagyon sajátos, akárcsak Szingapúr. Szóval szerintem nem fogjuk látni, mennyit javítottunk az autón a gyors és közepes tempójú kanyarokban.”
A csapat monacói versenyzője, a Monzában győztes Charles Leclerc szerint az egyértelmű, hogy az újításoknak köszönhetően javultak, ám további fejlődésre lesz szükségük az évad hátralévő részében.
„A fejlesztés egyértelműen közelebb hozott minket a McLarenhez, de nem hiszem, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy mi legyünk a legyőzendő autó a szezon további részében más pályákon” – mondta Leclerc.
„Lehet, hogy Szingapúr egy erős pálya lehet számunkra. A többi pályán viszont még mindig úgy érzem, hogy egy lépéssel le vagyunk maradva a McLarenhez és a Red Bullhoz képest. De láttuk, hogy ha mindent tökéletesen csinálunk, nagyon közel lehetünk a McLarenhez. Tettünk néhány előrelépést. De szerintem még szükségünk van továbbiakra is.”