Az Audi neuburgi központjában már évek óta zajlik a 2026-os V6-os erőforrás fejlesztése, azóta pedig már azt is tudni lehet, hogy a sportba hamarosan megérkező gyártó teljes mértékben felvásárolta a Sauber csapatát, így lényegében gyári egységként vesz majd részt a királykategória küzdelmeiben.
Nem kétséges, hogy a komplex V6-os erőforrás fejlesztése óriási feladat, ráadásul az Audi egyértelműen hátrányban van jövőbeli versenytársaival szemben – Mattia Binotto szerint még a Red Bull-lal szemben is, hiába számítanak ők is újoncnak a motorfejlesztésben.
„Nem mondhatok semmit a Red Bullról, mert végső soron csak magunkra tudok koncentrálni” – mondta Binotto újságíróknak nyilatkozva. „Hogy mit mondhatok? Ez egy hatalmas feladat. De azt hiszem, az Audi számára az egyik legfontosabb, mert a saját erőforrásunkkal való márkajelzés kulcseleme a projektnek.”
„Ez egy kulcseleme a céljainknak, hogy ne csak egy kasztnigyártóként nyerjünk bajnokságot az F1-ben, hanem teljes gyártóként – kasztni- és motorgyártóként is –, de tudjuk, hogy a feladat hatalmas.”
„Ez egy nagy beruházás. És ahogy már elmondtuk, úgy gondolom, hogy a Red Bullnak van tapasztalata az erőforrás terén.”
Binotto szerint a Red Bull főleg azért van előnyben, mert ők gyakorlatilag évek óta a Honda gyári csapataként működnek, így nagyobb rálátásuk van a motorfejlesztésekre, mint a Saubernek a Ferrariéra. A szakember ugyanakkor azt mondja, meggyőződése, hogy remek szakemberek dolgoznak a projektben, és az Audi F1-es kalandja sikeres lehet.
„Tudom, milyen nehéz egy teljes F1-es szervezetet felállítani, mert nem csak a tervezésről és a fejlesztésről van szó. Ez magában foglalja a megbízhatósági folyamatokat, a versenypálya-menedzsmentet, és még sok tapasztalatot kell gyűjteni.”
„De ismétlem, úgy gondolom, hogy jó szakembereink vannak. Ez minden, amire szükségünk van ahhoz, hogy jól teljesítsünk, és megkapjuk a teljes támogatást. De ahogy mondtam, ez egy nagyon nagy feladat.”
Nyitókép: Tóth Zsombor