A holland versenyzőt azért citálták a versenybírók elé, mert a Szingapúri Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján csúnyán beszélt, ezzel pedig megszegte a Nemzetközi Sportkódex vonatkozó rendelkezését. Verstappent végül meghallgatták a stewardok, és végül úgy döntöttek, közmunkára ítélik őt viselkedése miatt.
A döntés felháborította a holland pilótát, aki ezt követően lényegében csak tőmondatoknak reagált a neki feltett kérdésekre az FIA sajtótájékoztatóin, majd a paddockban saját sajtótájékoztatót tartott.
Furcsa egybeesés, hogy az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem nem sokkal az eset előtt szólalt fel az F1-es versenyzők káromkodásai ellen — a Szingapúrban versenybíróként tevékenykedő Johnny Herbert azonban azt mondja, Verstappent nem az FIA-elnök kívánalmai miatt idézték be.
„Az egyik szingapúri sajtótájékoztatón Max az autójával kapcsolatban használta a „B-betűs” szót. A sajtótájékoztatókat világszerte közvetítik” – mondta a CasinoHawksnak a volt F1-es versenyző. „Több a káromkodás, mint valaha. A sajtótájékoztató nem a megfelelő hely erre. Néhány újságíró szerint a sport próbál robotokat csinálni a pilótákból. Ez nem így van. Csak azt kérik tőlük, hogy ne káromkodjanak, amit szerintem helyes. A legtöbb pilóta nem is káromkodik.”
„Az esetet a stewardok elé vitték. Körülbelül. 20-30 percet beszélgettünk nyíltan Maxszal egy nehéz helyzetben. Látszott az arcán, hogy igazán fel volt háborodva emiatt. De amikor távozott, úgy tűnt, hogy megnyugodott, és megértette a folyamatot és annak okát. Nem minket hibáztatott, mint stewardokat.”
„Versenybíróként számos eszközünk van a pilóták megbüntetésére. Azért vagyunk ott, hogy érvényesítsük a szabályokat, és közösen hozzunk döntést. Megbüntethettük volna pénzbírsággal, de úgy éreztük, hasznosabb lenne, ha valami társadalmilag felelősségteljes dolgot csinálna. Maxon és az FIA-n múlik, hogy mi legyen az.”
„Minden akkor robbant ki, amikor elment a sajtótájékoztatóra, ahol egyszavas válaszokat adott, majd saját sajtótájékoztatót tartott a paddockban. Ez Max lázadó természetét mutatta. Imádom ezt az oldalát, ez teszi őt különlegessé, az őszinte és szókimondó karaktere. De ennek is megvan a maga ideje és helye. Személy szerint úgy gondolom, hogy túl sok a káromkodás. Nem szeretném, ha az ötéves unokám ilyen nyelvezetet hallgatna.”
Herbert elismerte, hogy Ben Sulayem ellentmondásos interjúja, amit a Motorsport.com című internetes lapnak adott, „nem igazán tetszett a pilótáknak”, és állítja, hogy „provokálva érezték magukat”.
Hozzátette: „Van egy FIA-kódex a trágár nyelvezet használatáról. Egy héttel korábban az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem beszélt a káromkodásról, és arról, hogy az F1 pilótáinak nem szabadna káromkodniuk, mivel ők nem ‘rapperek’.”
„Ez nem tetszett a pilótáknak, különösen Lewis [Hamilton] érezte úgy, hogy ez egy faji megkülönböztetés volt. A pilóták nem voltak elégedettek. Mind összefogtak Maxszal. Észrevettem, hogy a pilóták sokkal összetartóbbak, mint az elmúlt években. Sokkal erősebb véleményük van a különböző kérdésekről.”
„A káromkodás valami olyasmi, amit Ben Sulayem ki akar irtani. Verseny közben, a pillanat hevében nem mindig lehet kordában tartani az érzelmeket. Remélem, hogy az F1-es versenyzők káromkodásával kapcsolatban a józan ész győz majd – a pilótáknak és az FIA-nak együtt kell működniük.”
„Az elnök nem örül a trágár nyelvezetnek. A pilóták is értik, hogy a sajtótájékoztatókon káromkodni nem helyénvaló. Ez valami olyasmi, ami az elnök ‘rapper’ megjegyzéséből indult, amit néhányan sértőnek találtak, majd Maxot a stewardok elé citálták Szingapúrban.”
Herbert azt is elmondta, hogy azóta találkoztak az F1-es versenyzőkkel, hogy egyeztessenek a kérdésben, arról azonban még egyelőre nincs döntés, hogy Verstappen milyen formában végzi majd a közmunkát, amire ítélték.
„Találkoztunk a pilótákkal utána, amikor is legalább egy, akit nem nevezek meg, világossá tette, hogy véleménye szerint a káromkodás nem elfogadható. Világszerte sok fiatal szereti a sportot, és a pilótákat bálványozza. A versenyzőknek meg kell érteniük, hogy példaképek. Úgy döntöttünk, hogy ez egy olyan ügy, amelyet meg kell válaszolni. Maxnak és az FIA-nak kell megegyezniük, hogy mi legyen a szankció és miből álljon. Ez már nincs a mi kezünkben.”