Alonsónak van elmélete arra, miért van szükség kevesebbszer a biztonsági autóra - F1VILÁG.HU

Alonsónak van elmélete arra, miért van szükség kevesebbszer a biztonsági autóra

HIRDETÉS
Fernando Alonso szerint a jelenlegi Forma-1-es autók furcsa sajátossága is közrejátszhat abban, hogy mostanában kevesebbszer kell bevetni a biztonsági autót a versenyek során. Az F1 jelenleg egy kilenc futamos sorozaton van túl, ahol egyszer sem volt szükség a Safety Carra, ami 2003 és 2004 között történt utoljára, a Magyar Nagydíj és a Spanyol Nagydíj között.
Bernd Mayländer, Safety Car, Aston Martin

Bár nincs egyértelmű magyarázat arra, miért voltak viszonylag eseménytelenek a versenyek az idei Spanyol Nagydíj óta, Alonso szerint a talajhatású versenyautók aerodinamikai tulajdonságai is szerepet játszhatnak ebben. A spanyol különösen azt emelte ki, hogy az autók valójában gyorsabbak tudnak lenni akkor, ha nem hajtják őket a teljesítményük határáig, ami a balesetek számának csökkenéséhez is vezethet.

„Ezek az autók nem könnyen vezethetők, de úgy gondolom, hogy az egyik problémájuk az, hogy kihozzuk belőlük a 100 százalékot” – mondta az Aston Martin versenyzője. „Ha 90%-on vezetsz, néha gyorsabb vagy, mert nem hozod a platformot kellemetlen szögbe vagy nem változtatod meg a hasmagasságot. Nem tolod ki a határokig, és ez az, ahol minden szétesik. Szóval néha 90%-on vezetni gyorsabb.”

Alonso szerint a jelenlegi autók teljesítménye rendkívül zavarossá válhat, amikor a határaikat feszegetik – ami az időmérők során elkerülhetetlen.

„Baku nagyon jó példa volt” – tette hozzá. „A Q1-ben a 15. helyen végeztem Lando [Norris] problémája miatt. Ha nem lett volna az, a 16. helyről indultam volna a nagydíjon, és kiesek a Q1-ből. Hét perccel később felraktam egy másik garnitúra gumit, és az ötödik helyen zártam a Q2-ben. 1,1 másodpercet javítottam. Pedig ugyanúgy vezettem.”

„Ugyanott fékeztem, ugyanaz volt az előkészítés abban a körben, de képes voltam 1,1 másodpercet javítani. Néhányan pedig az ellenkezőjét tették: nagyon gyorsak voltak a Q1-ben, és nagyon lassúak a Q2-ben, és néha nem találunk magyarázatot arra, hogy mikor vagyunk gyorsak, mikor lassúak, és miért.”

Alonso úgy véli, hogy a verseny közbeni menedzsment, mint például a gumikezelés és az üzemanyag-fogyasztás figyelembevétele miatt ritkábban látunk baleseteket és biztonsági autós szakaszokat.

„Ha belemész a részletekbe, és megnézed a rengeteg szenzort, amit az autóban van, akkor megtalálhatjuk az apró különbségeket, amikor az autó lassú. Más helyzetekbe hozzuk az autót, ami lehet, hogy nem tetszik neki, és ilyen dolgok történnek. Ezért van az, hogy a versenyeken, amikor mindannyian 90%-on vezetünk, gondoskodunk a gumikról, az üzemanyag-gazdálkodásról, nem látunk túl sok problémát, balesetet vagy biztonsági autót.”

„Az autók boldogabbak, amikor ezen a sebességen vezeted őket. Ez kicsit ellentmond a versenyzői ösztönnek, ami azt mondja, hogy amikor új gumit kapsz, az időmérőn 110%-on kell hajtanod, ha tudsz. De ezzel az autóval néha ezt kezelni kell.” – zárta gondolatait Alonso.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Alonsónak van elmélete arra, miért van szükség kevesebbszer a biztonsági autóra
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!