A 2024. évi Forma-1-es világbajnoki sorozat 20. versenyén, Mexikóvárosban kedvező időjárási körülmények fogadták a száguldó cirkusz mezőnyét. A 20˚C körüli levegőhőmérséklethez közel 40˚C-os aszfalt társult.
A pole pozícióból a Ferrari spanyol versenyzője, Carlos Sainz rajtolhatott, míg a második helyről Max Verstappen, a világbajnoki pontverseny éllovasa várhatta a rajtot. A második sorban Lando Norris és Charles Leclerc, míg a harmadikban a Mercedesek sorakoztak. Oscar Piastri és Sergio Perez kiábrándítóan szerepeltek az időmérőn, csak a 17. és 18. helyekről indulhattak, a top 10-ből várta azonban a 71 körös versenyt a két Haas-pilóta, Pierre Gasly és Alex Albon is.
A RAJT
A rajtnál bőven akadtak izgalmak: Verstappen jobban rugaszkodott el, mint Sainz, az 1-es kanyar felé menet pedig keményen támadta is a spanyolt, végül megelőzte őt a féktávon. Sainz a bukótéren vágtázott át, visszavette a vezetést, ám nem sokkal később visszaadta az 1. helyet Verstappennek. Az 1-es kanyar felé menet Alex Albon és Yuki Tsunoda ütköztek össze, így pályára kellett küldeni a biztonsági autót.
A Mercedesek közül Hamilton rajtolt jobban, megelőzte Russellt, míg Sergio Perez feljött a 13. pozícióba a startot követően, nem sokkal később azonban vizsgálat indult a mexikói ellen, mert nem megfelelően foglalta el rajtpozícióját. Hamarosan aztán a döntés is megszületett: Perez 5 másodperces időbüntetést kapott.
A biztonsági autó a 6. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen megőrizte a vezetést az újraindításnál, Sainz besorakozott mögé a 2. helyre, és Norris is megtartotta a 3. pozíciót.
Sainz a 9. körben indított támadást Verstappen ellen: a DRS-t kihasználva az 1-es kanyarban bebújt a holland mellé, és határozottan ki is fékezte őt, ezzel átvéve a vezetést. A következő körben aztán Norris is megérkezett a címvédő mellé, Verstappen azonban nem akarta hagyni magát, és kétszer is kikényszerítette a pályáról a McLaren versenyzőjét. Mivel másodszorra mindketten elhagyták a pályát, Leclerc két pozíciót is javítani tudott, így feljött Sainz mögé a 2. helyre. Norris kikényszerítése miatt Verstappen néhány körrel később 10 másodperces büntetést kapott, majd hamarosan jött még egy 10 másodperces büntetés jogosulatlan előnyszerzés miatt.
A 15. körben Russell keményen támadta Hamiltont, végül vissza is veszi az 5. helyet a csapattárstól. Közben a 400. F1-es nagydíján rajthoz álló Fernando Alonso műszaki probléma miatt kénytelen feladni a versenyt. A 18. körben Perez próbálta megelőzni Lawsont a 10. helyért, az új-zélandi azonban nem hagyta magát, a két autó össze is koccant. Az előzés tehát nem jött össze, Perez pedig jócskán lemaradt ellenfeléről, és megkapta maga mögé Lance Strollt.
Sainz közben magabiztosan tartotta az 1. helyet, a 25. körben 4,5 másodperces előnnyel vezetett Leclerc előtt, míg Verstappen további 5,6 másodpereccel volt lemaradva. A Red Bull vb-éllovasa a 26. körben érkezett a bokszba, letöltötte a 20 másodperces időbüntetést, majd a 15. helyre jött vissza.
Lando Norris a 30. kör végén hajtott a bokszba kemény keverékű gumikért, a 4. helyen folytatta a versenyt. Charles Leclerc egy körrel később érkezett, természetesen ő is a kemény abroncsokat kapta a második etapra. A 32. kör végén Sainz is megérkezett kerékcserére, simán visszajött az élre.
A Ferrari versenyzői a második etapban is magabiztosan autóztak az élen, Sainz előnye ugyan 5-6 másodpercre csökkent Leclerc-rel szemben, ám elsőségét nem veszélyeztette a csapattárs. A Scuderia pilótái viszont nem dőlhettek hátra, Norris ugyanis lőtávolon belül volt, 3 másodperc körüli hátrányban követte Leclerc-t. A 4. és 5. helyeken közben a Mercedesek csatáztak egymással.
LECLERC HIBÁZIK, SAINZ GYŐZ
A 60. körre Norris teljesen utolérte Leclerc-t, pár körön belül pedig támadópozícióba is került. Leclerc a 62. kör végén, a célegyenesre ráfordulva hibázott, és bár a falat sikerült elkerülnie, Norrist nem tudta maga mögött tartani.
A hajrában Norris ugyan csökkentette lemaradását Sainzcal szemben, utolérni azonban nem tudta a spanyolt, aki így magabiztos győzelmet aratott Mexikóvárosban. A dobogó legalsó fokára Leclerc állhatott fel, míg a Mercedesek nagyot csatáztak a hajrában: Lewis Hamilton végül a 66. körben előzte meg Russellt, így megszerezte a 4. helyet.
20 másodpercnyi időbüntetése után Max Verstappen végül a 6. helyen ért célba, a versenyen 10 pontot veszített fő riválisával, Lando Norrisszal szemben, aki 47 pontra közelítette meg őt az egyéni összetettben.
A mexikói versenyen remek teljesítményt nyújtva pontot szerzett még a 7. helyen befutó Kevin Magnussen, valamint a Haas másik versenyzője, Nico Hülkenberg is, kettejük között, a 8. helyen egy felejthető hétvége után Oscar Piastri ért célba. Az 1 pontot érő 10. helyen Pierre Gasly ért célba.
A konstruktőrök versenyében a Ferrari megelőzte a Red Bullt, és 29 pontra megközelítette a listavezető McLarent. Négy versennyel a szezon vége előtt tehát még teljesen nyitott a világbajnoki küzdelem.
A Mexikói Nagydíj végeredménye: