A Motorsport.com értesülései szerint az új iránymutatás visszavonja az előző direktíva által biztosított megoldásokat, amelyek lehetővé tették, hogy a csapatok extra fémtámasztékokat, úgynevezett „satellite skideket” helyezzenek el a padlólemezre, ezzel megvédve a kopásnak kitett területeket.
Az aktuális talajhatás-elvű szabályok miatt a csapatok igyekeznek autóikat minél közelebb futtatni a talajhoz, hogy maximalizálják a leszorítóerőt, miközben a padlólemez kopásának mértéke nem haladhatja meg az 1 mm-es határértéket.
Az FIA a négy mérési pont körüli kopás megelőzésére megengedte, hogy a csapatok fém kopóblokkokat helyezzenek el a leginkább érintett területeken. Egy korábbi technikai direktíva ugyanakkor még nagyobb szabadságot adott azáltal, hogy lehetővé tette ezeknek a támasztékoknak a távolabbi elhelyezését a mérési pontoktól.
Bár ezek az extra támasztékok hivatalosan engedélyezettek voltak, amennyiben ugyanolyan függőleges merevséggel rendelkeztek, mint az alap kopóblokkok, vastagságukra nem vonatkozott konkrét előírás.
Az elmúlt hetekben néhány csapat – köztük a Ferrari — olyan vastagabb támasztékokat alkalmazott, amelyek jelentősen csökkentették a kopás mértékét a padlólemez kritikus területein. A Motorsport.com értesülései szerint a Red Bull a Sao Pauló-i Nagydíj után jelezte az FIA-nak, hogy a Ferrari és néhány más csapat kihasználta a szabályozás kiskapuit. Úgy tudni, a Red Bull fő ellenfele, a McLaren nem volt a bepanaszolt istállók között.
Az FIA elfogadta a Red Bull érveit, miszerint ezek a megoldások túllépnek a szabályok szándékán. Ahelyett, hogy a csapatoknak további időt biztosított volna a reagálásra, az FIA azonnali hatállyal kiadta az új technikai direktívát, amely már a Las Vegas-i Nagydíjtól érvénybe lép.
Az új iránymutatás gyakorlatilag eltávolítja az extra védelmet nyújtó támasztékok engedélyezését, ami arra kényszeríti a csapatokat, hogy növeljék az autóik hasmagasságát. Ez csökkenti annak kockázatát, hogy a padlólemez kopása meghaladja az 1 mm-es határértéket, ami a 2023-as Amerikai Nagydíjon Lewis Hamilton és Charles Leclerc kizárásához vezetett. Az autó elejének vagy teljes hasmagasságának 1 mm-es megemelése körülbelül negyed és fél tizedmásodperc közötti időveszteséget jelenthet körönként. Ez különösen fontos lehet a 2024-es szoros mezőnyben, ahol a McLaren, a Ferrari és a Red Bull heves csatát vív a konstruktőri címért.