Sainz a két Mercedes mögött a 3. helyen ért célba a kaszinóvárosban, elmondása szerint azonban több nehézséggel szembesültek az éjszakai versenyen, mint arra számítottak. A Ferrari versenyzője szerint teljesen egyértelmű, hogy a Mercedes jobb autóval rendelkezett, mint ők, a legtöbb problémát pedig az abroncsok szemcsésedése okozta számukra.
„Sok kihívás volt, több minden történt, mint amit talán vártunk. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy ma a Mercedesé volt egyszerűen a gyorsabb autó, a gyorsabb csomag. Úgy gondolom, George és Lewis nagyon jó versenyt futottak” — mondta a spanyol versenyző. „Ugyanakkor mi egyszerűen túl sokat küzdöttünk a gumiszemcsésedéssel, jobban, mint amire számítottunk. És igen, ez azt jelentette, hogy nem tudtunk nyomást gyakorolni a gumikra. Annyit kellett spórolnunk, hogy nem tudtuk kihasználni az autó tempóját. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Szóval nem a mi napunk volt.”
Sainz a verseny egy pontján épp kerékcserére érkezett volna, ám az utolsó pillanatban a fülére szóltak, hogy maradjon kint a pályán — mivel a Ferrari szerelői egész egyszerűen nem álltak készen. Hogy Sainz végül miért nem kapott büntetést azért, amiért szemmel láthatóan veszélyes módon tért vissza a pályára, arról ebben a videóban beszéltünk részletesebben. A spanyol pilótát pedig természetesen a leintés után meg is kérdezték a bakiról.
„Egyszerűen nem végeztünk jó munkát úgy általában. Egyszerűen nem hajtottunk végre egy igazán jó versenyt. Úgy gondolom, a kelleténél egy körrel tovább maradtunk kint a közepes gumikon, két körrel tovább a keményeken. Amikor ki akartam állni, zűrös rádiókommunikációnk volt a bokszbejáratnál, teljesen szemcsésedtek már az abroncsaim, és el kellett engednem Charles-t, és veszítettem még két-három másodpercet a bokszbejáratnál. Ez rengeteg versenyidőt jelent, ami talán azt eredményezhette volna, hogy harcolhattunk volna Lewisszal.”
„De ez is azt mutatja, hogy ebben a sportban mindent tökéletesen kell csinálni hétről hétre. Egész évben nagyon jól csináltuk a stratégiát és a versenyek menedzselését. De most nem a mi napunk volt. Egyszerűen nem csináltuk jól a dolgokat, tanulnunk kell belőle, és biztosítani kell, hogy Katarban erősebben térjünk vissza.”
A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén Katarban vendégeskedik majd, a Ferrarinál pedig attól tartanak, nehéz dolguk lesz a nagy hőségben. Sainz szintén úgy látja, a dohai pálya nem fekszik majd nekik túlzottan.
„Egyszerűen csak arra kell fókuszálnunk, hogy maximalizáljuk, amink van. Úgy gondolom, az elmúlt néhány hétvégén jól végeztük a dolgunkat. Szerintem az időmérőn a maximum egy 2. hely volt, ma pedig a maximum a 3. hely a futamon. Katarban egy 5. vagy 6. hely lehet a maximum, mert arra számítok, hogy ezzel az autóval szenvedni fogunk, a McLaren és a Mercedes pedig nagyon erős lesz. És valószínűleg még a Red Bull is, tekintve, hogy Austinban is erősek voltak az időmérőn. Szóval úgy gondolom, hogy kihívásokkal teli hétvége vár ránk. Ezért volt ma fontos, hogy a lehető legtöbb pontot megszerezzük, amit lehetett, és ezt részben sikerült is elérnünk azzal a tempóval, amit ma mutattunk.”
A Ferrari jelenleg a 2. helyet foglalja el a konstruktőri versenyben, ám mindössze 24 ponttal van lemaradva a listavezető McLaren mögött — a bajnoki címre így továbbra is jó esélyekkel pályázik a csapat.