A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon történt furcsaságok miatt továbbra sem tudni semmit a valós erőviszonyokról, így kérdéseinkre talán majd a hétvégén választ kaphatunk Sepangban, ahol viszont a hírek szerint hatalmas vihar várható.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon történt furcsaságok miatt továbbra sem tudni semmit a valós erőviszonyokról, így kérdéseinkre talán majd a hétvégén választ kaphatunk Sepangban, ahol viszont a hírek szerint hatalmas vihar várható.
A szokásosnál melegebb Ausztrál Nagydíj akár egy tesztnek is betudható, amit a hétvégén a még melegebb és párásabb Maláj Nagydíj követ.
A csapatok az idei év egyik legmelegebb hétvégje előtt állnak, ahol a hosszú egyenesek megkövetelik a motorerőt, és komoly kihívás elé állítják a hűtőrendszereket.
Ez pedig azt jelenti, hogy az a kilenc versenyző, aki befejezte a futamot Ausztráliában, sokkal nehezebb helyzetben lesz a többiekkel szemben, ugyanis nekik jobban oda kell majd figyelniük az erőforrásaikra és váltóikra, hiszen egy versenynappal többet teljesítettek, mint a többiek.
A hosszú egyenesek mellett, melyek megkövetelik az aerodinamikai hatékonyságot, a szűk kanyarokban jó mechanikai tapadást kell elérni, míg a közepesen gyors íveken elengedhetetlen az autó megfelelő egyensúlya. Maga a pálya igen technikás, nem is beszélve arról, hogy a körülmények még nagyobb kihívás elé állítják a versenyzőket.
Ha maga a pálya nem jelentene elég komoly kihívást a versenyzőknek, akkor ott van egy igen fontos tényező, mégpedig az eső, ami a hétvége folyamán bármikor elérheti a ringet. Ezt a csapatoknak figyelembe kell venniük a beállítások kiválasztásakor, különösen, hogy elég nagy az esélye annak, hogy más lesz az idő a kvalifikáción és a versenyen.
Visszapillantó
A tavalyi évben ugyan volt egy kis eső az időmérő edzésen, ám ez nem zavarta meg a versenyzőket. Felipe Massa szerezte meg a pole pozíciót a Ferrarival, aki mellett Fernando Alonso sorakozott fel az első sorban a McLarennel, miután a harmadik helyre szorította Kimi Raikkönent, akit az akkor még újonc Hamilton követett a negyedik pozícióban.
A Ferrarik nagyon gyengén rajtoltak, így a két McLaren már az első kanyarban átvette a vezetést. Alonso senkitől sem zavartatva vezetett, majd nyert, ám mögötte már sokkal izgalmasabb és érdekesebb volt a küzdelem.
A második körtől kezdve óriási csata alakult ki Massa és Hamilton között a második pozícióért, ami egészen a hatodik kör negyedik kanyarjáig tartott, ahol a Ferrari brazil versenyzője elfékezte magát, és két helyet vesztett, így a későbbiekben már esélye sem volt felállni a dobogóra. Később Raikkönen támadta a McLaren brit versenyzőjét, ám a második etapja rosszul sikerült, forgalomba is ütközött, de a dobogóra azért felállhatott.
Az élmezőny mögött Kubica összecsúszott csapattársával, Nick Heidfelddel a második kanyarban, mellyel megsérült a szárnya, így Rosberg könnyedén el tudott menni mellette a Williamsszel, aki később egy hidraulikus probléma miatt kiesett. A Renault duója nagyon jól kapta el a rajtot, míg a Toyota versenyzői igencsak beragadtak.
A verseny egyébként elég unalmas volt, kevés akcióval. A nagyok mögött Fisichella végzett, aki maga is meglepődött, hogy a hatodik helyre behozta a gyengélkedő Renault-t, míg a pontszerzők sorát Trulli és Kovalainen zárta.
Maláj Nagydíj – 2007 1. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1h32:14.930 2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 17.557 3. Raikkonen Ferrari (B) + 18.339 4. Heidfeld BMW Sauber (B) + 33.777 5. Massa Ferrari (B) + 36.705 6. Fisichella Renault (B) + 1:05.638 7. Trulli Toyota (B) + 1:10.132 8. Kovalainen Renault (B) + 1:12.015 Leggyorsabb kör: L. Hamilton, 1:36.701 Legjobb kvalifikációs idő: F. Alonso, Q2, 1:34.057
Időjárás
A legfrissebb meteorológiai jelentések szerint a Maláj Nagydíj mindhárom napján trópusi esőre van kilátás. A hőmérséklet az egész hétvége alatt 30-35 fok között mozog majd, és a páratartalom közel lesz a 100%-hoz.
A versenyzők dolga tehát nem lesz egyszerű, különösen a vasárnapi futamon, ahol akár egy esetleges felhőszakadás komolyan összekuszálhatja a mezőnyt. Legutóbb egyébként 2001-ben volt esős verseny Malajziában, akkor Michael Schumacher győzött a Ferrarival.
Stratégia
Az eső fenyegetése miatt a csapatoknak mindenképpen úgy kell kialakítaniuk a stratégiájukat, hogy azt menet közben bármikor meg tudják majd változtatni a vasárnapi versenyen, tehát a legfontosabb az, hogy a taktika rugalmas legyen.
Ha az eső távol marad, akkor a legtöbben a két kiállást fogják alkalmazni. Egy jó időmérő edzés komoly segítség lehet, azonban nem feltétlenül a rajtpozíció, sokkal inkább a megfelelő stratégia lesz a döntő a versenyen, különösen, hogy ezen a pályán több előzési pont is kínálkozik a versenyzőknek.
Az időmérő edzés kezdetéig a csapatoknak el kell dönteniük, esős vagy száraz pályára állítják be autóikat, vagy esetleg kompromisszumos megoldásokat választanak, ugyanis a verseny kezdetéig már nem változtathatnak az autóikon. Azonban azok a versenyzők, akik bekerülnek az időmérő utolsó etapjába, akár hátrányba is kerülhetnek gyengébben teljesítő riválisaikkal szemben, ugyanis ők a verseny kezdetéig változtathatnak autóik beállításain, mikor már tisztább képük lesz a következő órák időjárási viszonyairól.
Következtetés
Azt követően, hogy megnyerte a szezonnyitót, Hamilton várhatja a legmagabiztosabban a hétvégi Maláj Nagydíjat, azonban azt biztosra vehetjük, hogy a Ferrari még nem mutatta meg valós erejét, így az olaszok a hétvégén biztosan feladják majd a leckét ellenfeleiknek.
A két élcsapat mögött a BMW Sauber tartja a harmadik helyét, azonban a Williams és a Red Bull is feltámadni látszik. Mindhárom csapat eséllyel pályázhat a pontszerző helyekre, melyek a szezon elején talán még elérhetőbbek számukra, ugyanis idővel egyre megbízhatóbbak lesznek a nagyok.
Hogy miként alakulnak majd az erőviszonyok, remélhetőleg a hétvégén megtudjuk…