Fókuszban a Maláj Nagydíj

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon történt furcsaságok miatt továbbra sem tudni semmit a valós erőviszonyokról, így kérdéseinkre talán majd a hétvégén választ kaphatunk Sepangban, ahol viszont a hírek szerint hatalmas vihar várható.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon történt furcsaságok miatt továbbra sem tudni semmit a valós erőviszonyokról, így kérdéseinkre talán majd a hétvégén választ kaphatunk Sepangban, ahol viszont a hírek szerint hatalmas vihar várható.

A szokásosnál melegebb Ausztrál Nagydíj akár egy tesztnek is betudható, amit a hétvégén a még melegebb és párásabb Maláj Nagydíj követ.

A csapatok az idei év egyik legmelegebb hétvégje előtt állnak, ahol a hosszú egyenesek megkövetelik a motorerőt, és komoly kihívás elé állítják a hűtőrendszereket.

Ez pedig azt jelenti, hogy az a kilenc versenyző, aki befejezte a futamot Ausztráliában, sokkal nehezebb helyzetben lesz a többiekkel szemben, ugyanis nekik jobban oda kell majd figyelniük az erőforrásaikra és váltóikra, hiszen egy versenynappal többet teljesítettek, mint a többiek.

A hosszú egyenesek mellett, melyek megkövetelik az aerodinamikai hatékonyságot, a szűk kanyarokban jó mechanikai tapadást kell elérni, míg a közepesen gyors íveken elengedhetetlen az autó megfelelő egyensúlya. Maga a pálya igen technikás, nem is beszélve arról, hogy a körülmények még nagyobb kihívás elé állítják a versenyzőket.

Ha maga a pálya nem jelentene elég komoly kihívást a versenyzőknek, akkor ott van egy igen fontos tényező, mégpedig az eső, ami a hétvége folyamán bármikor elérheti a ringet. Ezt a csapatoknak figyelembe kell venniük a beállítások kiválasztásakor, különösen, hogy elég nagy az esélye annak, hogy más lesz az idő a kvalifikáción és a versenyen.


Visszapillantó

A tavalyi évben ugyan volt egy kis eső az időmérő edzésen, ám ez nem zavarta meg a versenyzőket. Felipe Massa szerezte meg a pole pozíciót a Ferrarival, aki mellett Fernando Alonso sorakozott fel az első sorban a McLarennel, miután a harmadik helyre szorította Kimi Raikkönent, akit az akkor még újonc Hamilton követett a negyedik pozícióban.

A Ferrarik nagyon gyengén rajtoltak, így a két McLaren már az első kanyarban átvette a vezetést. Alonso senkitől sem zavartatva vezetett, majd nyert, ám mögötte már sokkal izgalmasabb és érdekesebb volt a küzdelem.

A második körtől kezdve óriási csata alakult ki Massa és Hamilton között a második pozícióért, ami egészen a hatodik kör negyedik kanyarjáig tartott, ahol a Ferrari brazil versenyzője elfékezte magát, és két helyet vesztett, így a későbbiekben már esélye sem volt felállni a dobogóra. Később Raikkönen támadta a McLaren brit versenyzőjét, ám a második etapja rosszul sikerült, forgalomba is ütközött, de a dobogóra azért felállhatott.

Az élmezőny mögött Kubica összecsúszott csapattársával, Nick Heidfelddel a második kanyarban, mellyel megsérült a szárnya, így Rosberg könnyedén el tudott menni mellette a Williamsszel, aki később egy hidraulikus probléma miatt kiesett. A Renault duója nagyon jól kapta el a rajtot, míg a Toyota versenyzői igencsak beragadtak.

A verseny egyébként elég unalmas volt, kevés akcióval. A nagyok mögött Fisichella végzett, aki maga is meglepődött, hogy a hatodik helyre behozta a gyengélkedő Renault-t, míg a pontszerzők sorát Trulli és Kovalainen zárta.

Maláj Nagydíj – 2007 
1.  Alonso        McLaren-Mercedes  (B)  1h32:14.930
2.  Hamilton      McLaren-Mercedes  (B)  +    17.557
3.  Raikkonen     Ferrari           (B)  +    18.339
4.  Heidfeld      BMW Sauber        (B)  +    33.777
5.  Massa         Ferrari           (B)  +    36.705
6.  Fisichella    Renault           (B)  +  1:05.638
7.  Trulli        Toyota            (B)  +  1:10.132
8.  Kovalainen    Renault           (B)  +  1:12.015

Leggyorsabb kör:  L. Hamilton, 1:36.701
Legjobb kvalifikációs idő:  F. Alonso, Q2, 1:34.057

Időjárás

A legfrissebb meteorológiai jelentések szerint a Maláj Nagydíj mindhárom napján trópusi esőre van kilátás. A hőmérséklet az egész hétvége alatt 30-35 fok között mozog majd, és a páratartalom közel lesz a 100%-hoz.

A versenyzők dolga tehát nem lesz egyszerű, különösen a vasárnapi futamon, ahol akár egy esetleges felhőszakadás komolyan összekuszálhatja a mezőnyt. Legutóbb egyébként 2001-ben volt esős verseny Malajziában, akkor Michael Schumacher győzött a Ferrarival.


Stratégia

Az eső fenyegetése miatt a csapatoknak mindenképpen úgy kell kialakítaniuk a stratégiájukat, hogy azt menet közben bármikor meg tudják majd változtatni a vasárnapi versenyen, tehát a legfontosabb az, hogy a taktika rugalmas legyen.

Ha az eső távol marad, akkor a legtöbben a két kiállást fogják alkalmazni. Egy jó időmérő edzés komoly segítség lehet, azonban nem feltétlenül a rajtpozíció, sokkal inkább a megfelelő stratégia lesz a döntő a versenyen, különösen, hogy ezen a pályán több előzési pont is kínálkozik a versenyzőknek.

Az időmérő edzés kezdetéig a csapatoknak el kell dönteniük, esős vagy száraz pályára állítják be autóikat, vagy esetleg kompromisszumos megoldásokat választanak, ugyanis a verseny kezdetéig már nem változtathatnak az autóikon. Azonban azok a versenyzők, akik bekerülnek az időmérő utolsó etapjába, akár hátrányba is kerülhetnek gyengébben teljesítő riválisaikkal szemben, ugyanis ők a verseny kezdetéig változtathatnak autóik beállításain, mikor már tisztább képük lesz a következő órák időjárási viszonyairól.

Következtetés

Azt követően, hogy megnyerte a szezonnyitót, Hamilton várhatja a legmagabiztosabban a hétvégi Maláj Nagydíjat, azonban azt biztosra vehetjük, hogy a Ferrari még nem mutatta meg valós erejét, így az olaszok a hétvégén biztosan feladják majd a leckét ellenfeleiknek.

A két élcsapat mögött a BMW Sauber tartja a harmadik helyét, azonban a Williams és a Red Bull is feltámadni látszik. Mindhárom csapat eséllyel pályázhat a pontszerző helyekre, melyek a szezon elején talán még elérhetőbbek számukra, ugyanis idővel egyre megbízhatóbbak lesznek a nagyok.

Hogy miként alakulnak majd az erőviszonyok, remélhetőleg a hétvégén megtudjuk…

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS