Whitmarsh: Jó ötlet a mozgatható hátsó szárny - F1VILÁG.HU

Whitmarsh: Jó ötlet a mozgatható hátsó szárny

HIRDETÉS

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh figyelmeztette a rajongókat, és a pilótákat, hogy addig ne kritizálják a következő évben bevezetésre kerülő, az előzés megkönnyítését szolgáló, mozgatható hátsó szárnyakat, amíg meg nem nézték, ki nem próbálták azokat.


A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh figyelmeztette a rajongókat, és a pilótákat, hogy addig ne kritizálják a következő évben bevezetésre kerülő, az előzés megkönnyítését szolgáló, mozgatható hátsó szárnyakat, amíg meg nem nézték, ki nem próbálták azokat.

Azt követően, hogy az FIA Motorsport Világtanács zöld utat adott a mozgatható hátsó szárnyaknak, amiket csak a követő versenyző aktiválhat, amennyiben egy másodpercen belülre kerül az előtte haladóval szemben, azonnal nagy volt a felháborodás.

A pilóták többsége ugyanis meg van győződve arról, hogy a mozgatható hátsó szárnyak jelenléte nem helyes a Forma-1-ben, azoknak inkább a videojátékokban lenne a helyük, nem beszélve arról, hogy véleményük szerint veszélyesek is, mert a jelenleginél sérülékenyebbek.

Whitmarsh azonban mindenkit nyugalomra intett, mert úgy érzi, igenis kísérletezni kell az ilyen és ehhez hasonló radikális ötletekkel, ugyanis csak így tudják fokozni az izgalmakat, illetve kielégíteni a nézők vágyait, akik nem titkoltan több előzést szeretnének látni.

„Majd meglátjuk, meggyőzi-e az embereket, avagy sem, de szerintem addig, amíg ki nem próbáljuk, hiba lenne véleményt nyilvánítani. Abban is biztos vagyok, hogy ha nem kísérleteznénk, akkor azért lennénk hibáztatva” – mondta a McLaren csapatfőnöke.

„Rengetegen tették és teszik fel a kérdést, hogy ’mikor fogunk bármit is tenni?’. Hatalmas volt a nyomás a rajongók részéről, hogy tegyünk valamit, és ez az ötlet egy olyan, ami véleményünk szerint sportszerűen, egyszerűen, és biztonságosan megvalósítható.”

„Természetesen még egy kicsit kell dolgoznunk a bevezetésével, és az ahhoz kapcsolódó sportszabályzaton. Ha minden rendben lesz, akkor zöld jelzést adunk a koncepciónak. Ha viszont mégsem válna be, akkor nem fogjuk használni.”

„Azonban úgy gondolom, hogy jól tesszük, hogy egy kicsit kísérletezünk. Szerintem elég jó a show, így óvatosnak kell lennünk, hogy ezt ne sodorjuk veszélybe, de mindig is agyalnunk kell azon, hogy miként tehetjük még szórakoztatóbbá az egészet.”

„Mind Lewis (Hamilton), mind Jenson (Button) megmutatta már az idei évben, hogy igenis lehet előzni egy forma-1-es autóval. Azonban megpróbálkozunk még könnyebbé tenni a versenyzők dolgát az előzésekkor, persze óvatosnak kell lennünk.”

Hirdetés

„Ha viszont nem működik, akkor azt gondolom, hogy nagyon egyszerűen tudunk reagálni, és le tudjuk venni a mozgatható szárnyakat, illetve rögzíteni tudjuk azokat, minden komolyabb probléma és kalamajka nélkül.”

„Azonban először nézzük meg, hogy miként működnek, és kísérletezzünk velük egy kicsit.”

Az FIA korábban már döntött arról, hogy jövőre betiltja a dupla diffúzor, és az F-csatorna használatát, miközben a csapatok megegyeztek, hogy újból bevetik a hibrid rendszert.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Whitmarsh: Jó ötlet a mozgatható hátsó szárny
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!