Az FIA Motorsport Világtanács (WMSC) pénteki ülésén jóváhagyta a következő két évben bevezetésre kerülő szabályokat, és véglegesítette a 2013-ban érkező új motorformulát a Forma-1-ben.
Az FIA Motorsport Világtanács (WMSC) pénteki ülésén jóváhagyta a következő két évben bevezetésre kerülő szabályokat, és véglegesítette a 2013-ban érkező új motorformulát a Forma-1-ben.
Ahogy arra számítani lehetett, a WMSC rábólintott azokra a szabálymódosítási javaslatokra, amiket a csapatvezetők a Forma-1 Bizottság csütörtöki ülésén már véglegesítettek Monacóban.
Hivatalossá vált, hogy a jövő évben érkeznek a menet közben módosítható hátsó szárnyak, amik az előzéseket lesznek hivatottak elősegíteni, így a csapatok megkezdhetik saját koncepciójuk véglegesítését, hogy elkészüljenek azzal az új szezon kezdetéig.
Az F-csatorna, a dupla diffúzor és a mozgatható első szárny tiltásáról, illetve a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) visszatéréséről, egyelőre nincs hír, azonban ezekben a kérdésekben korábban már megegyeztek a csapatok.
Az FIA azt is bejelentette, hogy tovább szigorít a karosszériára vonatkozó szabályokon, és a mérési módszereken, miután idén nyáron felmerült, hogy a Red Bull Racing és a Ferrari trükközik első szárnyával, ami egy bizonyos terhelés felett meghajlik, így nagyobb leszorítóerőt generál.
Ami pedig a hosszabb távú terveket illeti, 2013-tól érkezik az új motorformula. A jelenlegi 2.4 literes V8-as egységek helyét 1.6 literes V4-es turbófeltöltésű erőforrások veszik át.
A jelenlegi 18.000-es maximális fordulatszám 12.000-re csökken, amitől a szakemberek 35%-os üzemanyag-fogyasztás csökkenést remélnek, ám a továbbfejlesztett és az eddiginél erősebb KERS-szel megmarad az a teljesítményszint, ami az idei évben is volt.
A versenyzők a jelenlegi nyolc helyett csak öt erőforrást használhatnak majd 2013-ban, ami az azt követő évben négyre fog csökkenni, tehát az idei felére.
A versenyirányításnak már a jövő évtől joga lesz arra, hogy bármikor bezárja a boxutcát a versenyen, biztonsági okok miatt, illetve a pilóták tájékoztatva lesznek arról, hogy mikor előzhetik meg a biztonsági autót.
A pilótáknak egymást követő öt versenyen kell ugyanazt a váltót használniuk már a következő idénytől, a jelenlegi négy helyett.
Az FIA egyelőre még csak vázlatos formában közölte az új szabályokat, a hírek szerint a következő néhány napban részletezi a változásokat.