Olasz lapértesülések szerint az FIA továbbra is kitart azon terve mellett, hogy a jövőben kötelezővé teszi a plexi szélvédők használatát a Forma-1-ben, melyek a pilóta fejének védelmét szolgálnák.
Olasz lapértesülések szerint az FIA továbbra is kitart azon terve mellett, hogy a jövőben kötelezővé teszi a plexi szélvédők használatát a Forma-1-ben, melyek a pilóta fejének védelmét szolgálnák.
A tavalyi évben két súlyos baleset is történt a motorsportban, amit leszakadt alkatrészek okoztak.
Henry Surtess életét vesztette, mikor egy elszabadult kerék fejen találta az egyik versenyen az F2-ben, míg Felipe Massa csak a szerencsének köszönhette, hogy koponyatöréssel megúszta magyarországi balesetét, mikor egy közel egykilós acélrugó fejen találta.
Már akkor felmerült, hogy valamilyen módon védeni kellene a pilótafülkét, azonban leült a dolog, legalábbis úgy tűnt, ám az Autosprint magazin úgy tudja, hogy az FIA nagyon keményen foglalkozott az elmúlt egy évben ezzel a témával, és egy javaslattal rukkolt elő.
Ez pedig nem más, mint a plexi szélvédő kötelezővé tétele, amely akár egy 640kg-os autó ütésének is ellen tudna állni, így a pilóta feje is védve lenne, nem csak a sisak által.
Az idei utolsó versenyen is történhetett volna tragédia, mikor Vitantonio Liuzzi telibe találta Michael Schumacher menetiránnyal szemben álló autóját, és teljesen „felmászott” a Mercedeszre, kis híján letarolva a hétszeres világbajnok fejét.
A szélvédő megjelenésének egyébként komoly aerodinamikai hatása is lenne, javítaná a légáramlatok útját a felső légbeömlő és a hátsó szárny felé, amit a Red Bull sztártervezője, Adrian Newey is meglátott, mikor megalkotta a Red Bull X1 Prototípust, ami a Gran Turismo 5 videojáték számára készült.