Még korai lenne értékelni az új szabályokat az F1-ben - F1VILÁG.HU

Még korai lenne értékelni az új szabályokat az F1-ben

HIRDETÉS

Az élcsapatok vezetői úgy gondolják, hogy még túl korai lenne ítéletet mondani az állítható hátsó szárny, a kinetikus energia-visszanyerő rendszer és az új Pirelli gumik felett.


Az élcsapatok vezetői úgy gondolják, hogy még túl korai lenne ítéletet mondani az állítható hátsó szárny, a kinetikus energia-visszanyerő rendszer és az új Pirelli gumik felett.

Bár a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj nem sorolható a valaha volt legjobb versenyek közé, ám volt néhány éles előzés – különösen a célegyenesben, ahol aktiválható volt a menet közben állítható hátsó szárny.

Bár sokan többet vártak az új szárnytól, a csapatvezetők szerint annak nem jött ki teljes ereje az ausztrál ringen, ahol igen rövid a célegyenes, és úgy gondolják, hogy a soron következő versenyeknek helyet adó Malajziában és Kínában már sokkal jobb képet kaphatunk az új elemről.

„Még várnunk kell, és majd meglátjuk” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali. „A hátsó szárny hatása még nem egyértelmű, de ez talán a célegyenes hossza miatt van, ami nem túl hosszú, ráadásul használhatod a KERS-t a védekezésre, ha rendelkezésedre áll.”

„Aztán még jobban meg kell értenünk a helyzetet. Egyelőre még nem tiszta, hogy miként használódnak a gumik, ami szintén kihatással lesz a jövőbeli stratégiára, a versenyek menedzselésére, ebben biztos vagyok.”

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner így folytatta: „Nem használtunk KERS-t, így erről nem tudok nyilatkozni, de azt gondolom, hogy a gumik extra izgalmat hoznak, és kihatással vannak, illetve lesznek a versenystratégiákra.”

„A mozgatható hátsó szárny nem igazán számított ezen a pályán, de talán itt a legrövidebb a célegyenes a versenynaptárban, szóval még túl korai lenne ítéletet mondani az új szárnyról, egyelőre még várnunk kell, hogy megtudjuk, mi lesz a helyzet a későbbiekben.”

Az új gumik is felemás kritikát kaptak, hiszen egyesek három, mások kettő, sőt volt olyan versenyző is, aki mindössze egyetlen kiállással teljesíteni tudta az 58 körös versenytávot, jóllehet korábban attól tartott mindenki, hogy négy kiállás alatt nem ússzák meg a dolgot.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Még korai lenne értékelni az új szabályokat az F1-ben
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!