A Red Bull Racing technikai igazgatója, Adrian Newey elmondta, hogy kezd egy kicsit unalmassá válni számára, hogy az ellenfelek folyamatosan ’hajlékony’ első szárnyukra panaszkodnak.
A Red Bull Racing technikai igazgatója, Adrian Newey elmondta, hogy kezd egy kicsit unalmassá válni számára, hogy az ellenfelek folyamatosan ’hajlékony’ első szárnyukra panaszkodnak.
A világbajnoki címvédő alakulat ismét a riválisok célkeresztjében van, miután egyértelműen látható, hogy első szárnya jóval közelebb van a talajhoz, mint a többieké.
Bár az FIA a tavalyi évhez képest sokat szigorított az első szárny szabályosságát ellenőrző mérésein, a Red Bull megoldása gond nélkül teljesíti a teszteket, így a többiek már meg is kezdték a munkát saját megoldásukon, melytől komoly előrelépést remélnek.
Newey azonban a The Red Bulletinnek adott interjújában elmondta, hogy kezdi kicsit idegesíteni, hogy a riválisok csak az első szárnyukról tudnak beszélni, ráadásul van egy alakulat (bár nem mondta ki, de valószínűleg a McLarenre gondolt), amely mindent megtesz annak érdekében, hogy szabálytalanná minősítsék az elrendezést, hogy előnybe kerülhessenek.
„Hogy őszinte legyek, ez már egy kicsit unalmas” – mondta a szakember. „Volt már egy szezonom, mikor az emberek ujjal mutogattak az első szárnyunkra a tavalyi évben.”
„Az FIA szigorított a teszteken, mindent sokkal pontosabban ellenőriz. Véleményem szerint van egy csapat, amely ezzel akar előnyt szerezni, ugyanis a szabályok teljesen tiszták azzal kapcsolatban, hogy mit szabad és mit nem szabad az első szárnnyal.”
„A többi azon múlik, hogy mit csinálsz az autóval. Mi azt választottuk, hogy elég meredek szögben futtatjuk az autót, ami azt jelenti, hogy magas a hátulja, és alacsony az eleje.”
„A többiek, például a McLaren egy teljesen más utat választott. Ők alacsony szöget választottak, és ha az autó hátulja alacsony, akkor az első szárny nyilván magasabban helyezkedik el a talajhoz képest.”
Newey azt is elmondta, hogy vegyes érzései vannak a McLaren hirtelen feltámadásával kapcsolatban, ugyanis a wokingi alakulat azt követően tudott fordítani a helyzeten, hogy lemásolta diffúzor-elrendezésüket.
„Idegesítő és hízelgő is egyben” – magyarázta a géniusz. „Egyértelműen egy hatalmas előrelépést sikerült elérniük vele, és úgy tűnik, hogy tökéletesen működik náluk.”
„Ilyen a Forma-1. Nekünk továbbra is nagyon keményen kell dolgozni a fejlesztéseken, elő kell rukkolnunk új ötletekkel, és előttük kell maradnunk, máskülönben nem nyerhetjük meg a bajnokságot.”
Newey végezetül azt is elmondta, hogy bár elég régóta tudtak arról, hogy a Renault egy különleges kipufogóval kísérletezik, ők egy pillanatig sem gondolták úgy, hogy azon a vonalon kellene operálniuk, jóllehet az elrendezés eddig remekül muzsikált.