Lehetetlen megjósolni, miképp fognak majd teljesíteni a Pirelli abroncsai a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjon – állítja az olasz gyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
Lehetetlen megjósolni, miképp fognak majd teljesíteni a Pirelli abroncsai a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjon – állítja az olasz gyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
Miután a montreali versenypálya egy része utcai, míg másik része direkt versenyzés céljára épített, Hembery szerint egész egyszerűen nem lehet előre tudni, milyen teljesítményt nyújtanak majd a keverékek, noha feltételezi, hogy az abroncsok elhasználódása nem lesz olyan jelentős, mint azt sokan várják.
A gumigyártó Kanadába is ugyanazokat a keverékeket szállítja majd, mint Monacóba, tehát a csapatok a lágy és a szuperlágy abroncsok közül választhatnak majd a hétvége során.
„A gumi egy nagyon furcsa dolog” – mondta Hembery az Autoportnak.
„Ha túl kemények, és nem biztosítanak elég tapadást, akkor sokkal gyorsabban elhasználódnak. Annak oka, hogy a szuperlágy és a lágy keverékeket visszük az, hogy szeretnénk, ha lenne tapadása a gumiknak, hiszen ha túl kemények, akkor kipörögnek a kerekek, elkezdenek szemcsésedni és gyorsabban is használódnak el.”
„Tudom, hogy ez egy furcsa találós kérdés, és sokan úgy vélik, hogy a montreali pálya nagyon agresszíven bánik majd a gumikkal, de talán nem így lesz.”
„Még soha nem versenyeztünk itt. Ötleteink persze vannak, én magam is voltam már Montrealban. Láttam a pályát, sétáltam rajta, de nem tudok jóslatokba bocsátkozni. Meg szeretnénk látni, mi történik az első szabadedzésen. Lehetetlen jósolni.”
Hembery hozzátette, sok pozitív visszajelzést kaptak a szuperlágy keverék első alkalommal történő használata után, ami Monacóban érdekes versenyt kínált a rajongóknak. A szakember továbbá elmondta, nem tervezik, hogy változtatnak a szezon további részében a jelenleg rendelkezésre álló négy gumikeverék összetételén.