Az Autosport című brit szaklap értesülései szerint nem kizárt, hogy 2013-ban mégsem kerülnek bevezetésre a négyhengeres aggregátok a Forma-1-ben – ehelyett egy évvel később V6-os turbómotorokkal dolgozhat majd a mezőny.
Az Autosport című brit szaklap értesülései szerint nem kizárt, hogy 2013-ban mégsem kerülnek bevezetésre a négyhengeres aggregátok a Forma-1-ben – ehelyett egy évvel később V6-os turbómotorokkal dolgozhat majd a mezőny.
A Forma-1 csapatai továbbra is próbálnak megoldást találni a tervezett motorformulával kapcsolatos problémákra: míg a Renault ragaszkodik az új szabályokhoz, addig a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth ellenzi, hogy a 2013-as esztendőtől kezdve 1,6 literes turbómotorokra cseréljék a jelenlegi V8-as erőforrásokat.
Zárt ajtók mögött a gyártók szerdán tovább folytatták az egyeztetéseket, hogy mielőbb megoldást találjanak a felmerült nézeteltérésekre.
Az Autosport forrásaira hivatkozva nemrégiben leírta, a csapatok hamarosan arra kérik majd a Forma-1 Bizottságát, hogy fontolja meg az új motorformula 2014-es – tehát a tervezettnél egy évvel későbbi – bevezetését, ám nem az eredetileg szándékolt négyhengeres, hanem V6-os turbófeltöltésű aggregátokkal.
Amennyiben az összes autógyártó támogatja az új javaslatot, meglehetősen kicsi a valószínűsége annak, hogy a csapatok elleneznék azt, különösen azért, mert ez garantálná, hogy az összes nagy manufaktúra a Forma-1-ben marad.
Amennyiben a V6-os motorokról szóló javaslatot a Forma-1 Bizottsága elfogadja, úgy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) hagyhatja jóvá az új regulákat.