Nikolas Tombazis, a Ferrari főtervezője bízik abban, a sokkal agresszívabb tervezésnek köszönhetően 2012-ben erősebb idénykezdetet produkálhatnak, mint az idei esztendőben.
Nikolas Tombazis, a Ferrari főtervezője bízik abban, a sokkal agresszívabb tervezésnek köszönhetően 2012-ben erősebb idénykezdetet produkálhatnak, mint az idei esztendőben.
A Ferrari alakulata kiábrándító szezont teljesít 2011-ben, hiszen azt követően, hogy nehezen indult az év, mindössze egyszer állhattak fel a dobogó legfelső fokára – Fernando Alonsónak Nagy-Britanniában sikerült diadalmaskodnia.
A csapat éppen ezért mindent megtesz azért, hogy jövőre már a szezon elejétől kezdve versenyképes legyen: a Maranellóból érkező hírek szerint a 2012-es versenyautó jóval agresszívabb lesz elődjénél.
„Remélem, hogy az eredmények magukért beszélnek majd, amikor elindítjuk az autót, de főként akkor, amikor az első versenyekkel megkezdődik a következő idény” – fogalmazott a Ferrari főtervezője, Nikolas Tombazis.
„Egy sokkal agresszívabb megközelítést választottunk, miután kielemeztük azokat a vereségeket, melyeket elszenvedtünk az elmúlt években. Felismertük, hogy túlságosan konzervatívak voltunk és bizonyos területeken nem adtunk elég teret a fantáziánknak.”
„Így a jövő évi autó aerodinamika tekintetében sokkal agresszívabb lesz. Talán nehezebb dolgunk lesz az autó más aspektusait tekintve, de így sokkal nagyobb teret kaphatnak az aerodinamikai fejlesztések.”
„Az új hozzáállás másik fontos eleme, hogy miképp használjuk a szélcsatornát: nem csak a meglévő elemek fejlesztését és optimalizálást foglalja magába, de minden egyes alkalommal megpróbálunk új koncepciókkal előállni, melyek olykor talán nem működnek majd, néha viszont érdekes eredményeket mutathatnak.”
Tombazis hozzátette, a Ferrari mostanra minden figyelmét a jövő évi autó fejlesztésére fordította, így az új autó már javában készül Olaszországban.
„Jelenleg a legfőbb összetevők véglegesítésén dolgozunk, a nagyobb elemekén, melyek több gyártási időt vesznek igénybe. Ez alatt a kasztnit, az autó általános elrendezését, a felfüggesztést és a váltót értjük.”
„Ezek közül több már gyártási fázisban van, míg egyes elemek a tervezési folyamat utolsó szakaszában. Az aerodinamikai fejlesztések közepén tartunk jelen pillanatban, és azt kell mondjam, most már teljes mértékben az új autóra fókuszálunk.”
A szakember elismerte, az idei szezon hátralévő öt versenyén várhatóan több elemet is kipróbálnak majd autóikon, melyeknek hasznát vehetik 2012-ben.
„Miután elfogadtuk, hogy az idei bajnokságot elbuktuk, most minden erőnkkel a jövő évre összpontosítunk” – magyarázta.
„A technikai szabályok nem változnak sokat, eltekintve a kipufogó-rendszereket érintő reguláktól. Tehát bőven vannak olyan területek a 150° Italián, melyek relevánsak a jövő évre vonatkozóan. Ez azt jelenti, hogy a hátralévő versenyeken ezt szem előtt tartva fogunk kísérletezni.”
„Példának okáért kipróbálhatunk egy új első szárnyat, mely működését tekintve teljesen más lesz. Így szinte azonnal tanulhatunk új dolgokat. Természetesen bízunk abban is, hogy hasznot húzhatunk ebből a dologból a hátralévő versenyeken is.”
„Még a kipufogót tekintve is vannak olyan dolgok, melyekből tanulhatunk, hiszen minden alapos vizsgálat komoly előnyökkel járhat. Riválisaink előttünk álltak ezen a területen, ebből pedig nagy előnyük származott.”
Tombazis mindemellett elárulta, a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali igencsak meglepődött, amikor először látta a 2012-es versenygép kicsinyített modelljét.
„Úgy gondolom, vizuálisan az autó eléggé eltér elődjétől, de ha van egy meglepő kinézete, mint ahogy Stefano Domenicali gondolta első ránézésre, akkor remélem, hogy mindez az eredményekben is megmutatkozik majd.”
„Ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, és ezeken nem kívánunk változtatni, így ezen a téren meglehetősen optimista vagyok.”