A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán hivatalosan megerősítette, hogy a hétvégi Japán Nagydíjra egyetlen DRS-zónát jelöl ki.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán hivatalosan megerősítette, hogy a hétvégi Japán Nagydíjra egyetlen DRS-zónát jelöl ki.
Ugyan a suzukai versenypálya a pilóták nagy kedvencei közé tartozik, gyors és ritmusos kanyarjai nem feltétlenül segítik elő az előzéseket.
Ezt a tényt az is alátámasztja, hogy a Japán Nagydíjak háromnegyedét az első pozícióból rajtoló versenyző nyerte meg a múltban – ez az arány magasabb a monacói versenypályáénál is.
A Ferrari versenyzője, Felipe Massa kedden úgy nyilatkozott, véleménye szerint két előzési zónát jelöl majd ki a sportot irányító testület, ami elmondása szerint nagy segítség lenne, az FIA azonban tegnap hivatalosan is megerősítette, hogy a vasárnapi futamon csupán egy helyen állíthatnak majd autóik hátsó szárnyán a versenyzők.
Az autók közti távolságot a 130R nevezetű gyors balos után mérik majd, míg maga a DRS-zóna a célegyenesben kap helyet.
A spanyol motor21.com című weboldal megszólaltatta Pastor Maldonado versenymérnökét, Xevi Pujolart is: a szakember megkérdőjelezi az FIA döntését, állítása szerint ugyanis a versenyzőknek igencsak bátornak kell lenniük a 130R nevű kanyarban, ha kellőképp közel akarnak kerülni riválisukhoz.