Martin Whitmarsh, a McLaren Mercedes csapatfőnöke arra kéri a Forma-1 hivatalos gumiszállítóját, a Pirellit, hogy 2012-ben okozzon jóval több fejfájást a mezőnynek – a szakember szeretné, ha jövőre tovább javulna a show az autósportok csúcsosztályában.
Martin Whitmarsh, a McLaren Mercedes csapatfőnöke arra kéri a Forma-1 hivatalos gumiszállítóját, a Pirellit, hogy 2012-ben okozzon jóval több fejfájást a mezőnynek – a szakember szeretné, ha jövőre tovább javulna a show az autósportok csúcsosztályában.
Habár a húszévnyi távollét után idén visszatért olasz gyártó alapvetően hozzájárult a Forma-1 izgalmasabbá tételéhez, Whitmarsh szerint a Pirelli az idény vége felé túlzottan konzervatívvá vált. Elmondása szerint a vállalat még mindig képes lenne arra, hogy tovább növelje az izgalmakat a királykategóriában.
„Azt hiszem, akaratlanul – vagy más módon – nagyban hozzájárultak a show-hoz a szezon elején” – fogalmazott Whitmarsh. „Rengeteg fejfájást okoztak nekünk.”
„Tartósság és kopás szempontjából a gumik véleményem szerint zavaróan jobbak lettek a szezon előrehaladtával, és szerintem, mi inkább azt szeretnénk, ha magasabb szintű gumikopással kihívást biztosítsanak számunkra, és egyúttal nem kevés fejfájást okozzanak.”
„Miközben a versenyzők rendszerint kényelmetlenül érzik magukat az ilyen helyzetekben, véleményem szerint a Pirelli nagyban hozzájárult az idei bajnoksághoz: úgy vélem, a KERS-nek és a DRS-nek is volt hatása, de továbbra is azon kell dolgoznunk, hogy a sport látványos maradjon.”
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szintén úgy véli, a Pirelli rendkívül jó munkát végzett 2011-ben, ám azzal is egyetért, hogy tovább lehetne növelni az izgalmakat.
„Szerintem gratulálnunk kell a Pirellinek, mert nem volt könnyű dolguk, amikor átvették a Bridgestone helyét” – nyilatkozta a szakember. „Rengeteg beszéltek a szezon elején a bokszkiállásokról, illetve a gumik nehéz kezelhetőségéről.”
„Ez volt még csak az első év, és minden remekül ment. Meggyőződésem, hogy jövőre további lehetőségek lesznek arra, hogy javítsunk a versenyek izgalmain.”
A Pirelli egyébként korábban már bejelentette, hogy jövőre sokkal agresszívabb megközelítéssel választja ki keverékeit a versenyhétvégékre. A vállalat tervei szerint a verseny felhasználható két vegyület között csökken majd a teljesítménybeli különbség, így több stratégiai lehetőség áll majd a csapatok rendelkezésére.
„Azt hiszem, jövőre már nem a lágy keverékkel köröznek majd a csapatok az egész szezonban” – árulta el ezzel kapcsolatban Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. „Csökkentjük a keverékek közti különbséget, és láthatunk majd olyan versenyeket, melyeken a kemény és a közepes keverék lesz használatban. Az adatok nagy fejlődést mutatnak teljesítmény tekintetében.”
„A következő szezonra újra kell gondolnunk az összes keveréket. Szeretnénk csökkenteni a teljesítménybeli különbséget a vegyületek között – 1,2 másodpercről úgy 0,8 másodpercre.”