A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Nemzetközi Bírósága ma, Párizsban tartja a Mercedes, valamint a Pirelli botrányos gumitesztjével kapcsolatos meghallgatását.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Nemzetközi Bírósága ma, Párizsban tartja a Mercedes, valamint a Pirelli botrányos gumitesztjével kapcsolatos meghallgatását.
A német istálló, valamint a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója a Spanyol Nagydíjat követően három napon át tesztelt Barcelonában – miután nem sokkal később kiderült, hogy mindezt egy 2013-as versenyautóval tették, a Red Bull és a Ferrari azonnal panaszt emelt.
A Sportszabályzat ugyanis szigorúan tiltja, hogy a királykategória csapatai az idei autókkal teszteljenek, noha a Pirelli szerződése lehetővé teszi, hogy egy „reprezentatív” versenyautóval idény közben tesztelje abroncsait.
Ráadásul a hírek szerint a Mercedesnek írásos bizonyítéka van arra, hogy engedélyt kapott az FIA-tól arra, hogy idei autójával teszteljen Barcelonában.
Bárhogy is van, ma minden bizonnyal pont kerül az ügy végére, a Nemzetközi Bíróság ugyanis a meghallgatást követően mihamarabb ítéletet hoz majd.
A Nemzetközi Bíróságot még az FIA közgyűlése hozta létre 2010-ben egy új igazságszolgáltatási rendszer részeként. Feladata, hogy olyan kérdésekben foglaljon állást, melyekkel kapcsolatban a versenybírók nem tudnak azonnali döntést hozni. Jelenlegi elnöke Edwin Glasgow, alelnöke pedig a monacói Laurent Anselmi.
A 12 tagból álló testület teljes mértékben független a Forma-1 irányító szervezetétől, az FIA-tól.
Miután kiderült, hogy a Mercedes és a Pirelli ügye a Nemzetközi Bíróságon folytatódik, a testület elnöke legalább három tagot jelöl ki arra, hogy az üggyel foglalkozzon, közülük egy lesz a meghallgatás elnöke.
Azt, hogy kiknek a hatásköre lesz a tesztügy, egyelőre még nem tudni, ám a testület 12 tagja közül néhány automatikusan kizárásra kerül, hiszen például nem foglalkozhatnak az üggyel olyan személyek, akik ugyanolyan nemzetiségűek, mint a legfőbb érintettek. Miután a Mercedes német színekben versenyez a Forma-1-ben, a Pirelli pedig olasz vállalat, értelemszerűen e két nemzetből való testületi tagok nem foglalkozhatnak a tesztbotránnyal.
A Nemzetközi Bíróság egyébként már bekérte az érintett felektől a teszttel kapcsolatos dokumentumokat.
A párizsi meghallgatás 9 óra 30 perckor kezdődik.