Nem tolják ki a motorok homologizációjának határidejét, mint ahogy nem terjesztik ki a dupla pontos szisztémát sem az utolsó három versenyre – döntöttek a csapatok pénteki ülésükön.
Nem tolják ki a motorok homologizációjának határidejét, mint ahogy nem terjesztik ki a dupla pontos szisztémát sem az utolsó három versenyre – döntöttek a csapatok pénteki ülésükön.
A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja számos kérdést megvitatott, köztük a Renault kérelmét is.
A francia vállalat azt szerette volna elérni, hogy tolják ki a motorfejlesztések befagyasztásának február 28-i határidejét két-három hónappal, az előszezoni teszteken ugyanis partnercsapatai komoly hátrányba kerültek a megbízhatatlan és gyenge V6-os erőforrások miatt.
Ehhez azonban a Stratégiai Munkacsoport tagjainak – köztük a rivális Ferrarinak és Mercedesnek – egyhangú beleegyezésére lett volna szükség, az Auto Motor und Sport értesülései szerint azonban az ellenfelek nem egyeztek bele ebbe.
A Ferrari és a Mercedes azon a véleményen van, nem lenne igazságos, ha őket büntetnék azért, mert egy harmadik gyártó nem végezte el olyan jól a munkáját, mint tették azt ők.
A Stratégiai Munkacsoport tárgyalt Bernie Ecclestone azon javaslatáról is, miszerint ne csak az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon, hanem Brazíliában és Amerikában is dupla pontokat kapjanak a versenyzők.
A szabályváltoztatáshoz szintén egyhangú szavazásra lett volna szükség, így marad az eredeti elképzelés.
A csapatok viszont egyetértettek abban, hogy 2014-ben bevezessék a Forma-1-ben az ún. időmérős abroncsokat.
Ezeket a gumikat a legjobb tízben végzők kizárólag a Q3-ban használhatják, és az időmérő végén vissza is kell szolgáltatni a gyártónak. Nekik azokkal az abroncsokkal kell nekivágniuk a másnapi futamnak, melyekkel legjobb idejüket érték el a Q2-ben.
Azok, akik nem tudják beverekedni magukat az időmérő utolsó fázisába, afféle bónuszként egy extra szett gumit kapnak a versenyre.