A jövő hétvégi Kínai Nagydíj helyszínén egyeztetnek majd a Forma-1 motorgyártói arról, miképp lehetne hangosabbá varázsolni az új V6-os erőforrásokat.
A jövő hétvégi Kínai Nagydíj helyszínén egyeztetnek majd a Forma-1 motorgyártói arról, miképp lehetne hangosabbá varázsolni az új V6-os erőforrásokat.
Az Auto Bild című német lap jelentése szerint a Mercedes, a Ferrari és a Renault képviselői jövő csütörtökön ülnek majd össze Sanghajban.
Habár a jelenleg domináló Mercedes minden bizonnyal nem megy bele abba, hogy idény közben változtassanak a szabályokon, a német márka nyitott a tárgyalásokra a turbómotorok hangosabbá tételét illetően.
A vállalat motorrészlegének vezetője, Andy Cowell elárulta, nem lesz könnyű dolguk, az egyszer biztos.
„Mechanikai szempontból nem lesz egyszerű hangosabbá tenni ezeket a motorokat” – fogalmazott a szakember.
Remi Taffin, a Renault Sport F1 pályaműveletekért felelős vezetője nemrég úgy nyilatkozott, szabályváltoztatások nélkül lehetetlen változtatni a motorhangokon.
„Két komoly összetevő irányítja mindezt. Az egyik a fordulat: 18 ezres fordulatról 12 ezres fordulatra mentünk le idén” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„Fontos kimondani, hogy a szabályok miatt van mindez, hiszen 15 ezres fordulat a maximum, de az üzemanyag-átfolyás korlátozása miatt 12 ezres maximális fordulattal működik a motor, legyen szó a Ferrariról, a Mercedesről, vagy a Renault-ról. Az egyenesek végén 10-11 ezer is lehet.”
„Ez nagy különbséget jelent, hiszen tavaly 18 ezres fordulaton használtuk őket. Most a lelátók környékén nagyjából 10 ezerről beszélünk.”
„A másik összetevő pedig a turbó. A kipufogógázok útjába helyeztünk egy elemet, ami tulajdonképpen olyan, mintha egy párnát nyomnánk valakinek az arcába. Ha ezeket a dolgokat kombináljuk, megkapjuk a mostani eredményt.”
Taffin kifejtette, a fordulatszám növelésével hangosabbá lehetne tenni a motorokat, a jelenlegi szabályok – például a 100 kg/h-s üzemanyag-átfolyási limit – mellett azonban erre nincs mód.
„Ha más hangokat akarunk, fel kell emelnünk a fordulatszámot. Viszont ennek nincs értelme, ha megnézzük az üzemanyag-áramlásra vonatkozó regulákat. A kipufogóprofillal nem tudunk mit kezdeni.”