Nem érdemelt büntetést Kimi Räikkönen a vasárnapi Brit Nagydíjon azért, mert túl vakmerően tért vissza a bukótérből a futam első körében. A finn versenyzőt több volt és jelenlegi pilóta is bírálta.
Nem érdemelt büntetést Kimi Räikkönen a vasárnapi Brit Nagydíjon azért, mert túl vakmerően tért vissza a bukótérből a futam első körében.
A finn versenyző hatalmasat bukott a silverstone-i verseny rajtját követően, miután a Wellington egyenesben a bukótérből visszatérvén elveszítette uralmát versenyautója felett.
A Sportszabályzat 20.2-es cikkelye kimondja: „Ha egy versenyző elhagyja a pályát, visszacsatlakozhat, feltéve, ha azt biztonságosan teszi, és nem szerez vele jogosulatlan előnyt.”
Többen – köztük Niki Lauda háromszoros Forma-1-es világbajnok – úgy vélik, Räikkönen túl vakmerően próbálta folytatni a versenyt a kanyar kiszélesítését követően, Jo Ramirez, a McLaren korábbi csapatmenedzsere szerint pedig ezért akár egyversenyes eltiltást is kaphatna a finn.
A Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) azonban másképp látták az esetet, állításuk szerint Räikkönen mindent megtett azért, hogy ne teremtsen veszélyhelyzetet a pályán.
A telemetriai adatok azt mutatják, miután a Ferrari versenyzője 230 km/h körüli tempónál elhagyta a pályát, visszavett a sebességből, autóját azonban megdobta egy bukkanó, ahogy keresztülhajtott a füves részen.
Habár az FIA-nál elismerik, a baleset nem következett volna be, ha a 2007-es világbajnok jelentősen lelassít, a sportot irányító testület álláspontja szerint minden versenyző hasonlóképp cselekedett volna Räikkönen helyében.
Ferrari duda de la presencia de Kimi Räikkönen en los test …
http://t.co/PrHGzwiXRt pic.twitter.com/oiDVXjdIOH
— Recetas Naturales (@RecetasNaturale) 2014. július 7.
A mérések szerint Räikkönen 160 km/h-s sebességgel csapódott a gumifalba, az ütközés pillanatában szervezetét 47G-s erőhatás érte.
A Ferrari versenyzője szerencsére nem szenvedett komoly sérüléseket, lábát azonban fájlalta, így nem vett részt az eheti, silverstone-i teszten.
NEVETSÉGES LAUDA KRITIKÁJA
Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke a futam után azért is bírálta az FIA-t, mert túl sokáig tartott, amíg helyrehozták a versenypályát a baleset után – emiatt mintegy 1 órán át nem indították újra a versenyt.
„Miért kellett egy órát állnunk azért, mert a korlátot javították?” – tette fel a kérdést a Brit Nagydíjat követően a háromszoros F1-es világbajnok.
„Gyorsabb munkára lett volna szükség, és egy gyorsabb megoldás lett volna, ha gumibálákat húznak elé. A dolgok efféle túlaggódása az őrületbe kerget. Ez a védőkorláttal kapcsolatos kérdés csak még egy példa. Túl sok ember érintett abban, hogy az F1 olyan biztonságos legyen, mint a közutak. Ez nem jó.”
„Gyorsabban meg kellett volna oldani, egy átmeneti megoldással kellett volna előrukkolni, és akkor 10-15 perccel később folytatódhatott volna a futam.”
„Nincs az az isten, hogy még egy autó ugyanazon a helyen ütközik neki a korlátnak.”
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint azonban, ha hallgatott volna, bölcs maradt volna az osztrák.
„Niki világosan megmutatta, hogy semmit sem tud a pályák biztonságáról, nyilatkozata nem valami hasznos” – fogalmazott a szakember.
„Egyszerűen nevetséges kijelenteni azt, hogy valószínűleg még egy autó nem csapódott volna be ugyanott. Ha egy autó megtette, megtehette volna egy másik is.”
„Ha felidézzük Felipe Massa 2009-es, magyarországi balesetére, ennyi erővel elmondhatnánk azt is, hogy valószínűleg még egyszer nem talál senkit fejen egy rugó, ergo nem is kellett volna javítanunk a sisakrostélyok biztonságán.”