A Forma-1 élcsapatai készen állnak arra, hogy eltávolítsák az úgynevezett FRIC-rendszert autóikból, véleményük szerint ugyanis nem sok esély van arra, hogy a trükkös rendszer betiltását elhalasztják.
A Forma-1 élcsapatai készen állnak arra, hogy eltávolítsák az úgynevezett FRIC-rendszert autóikból, véleményük szerint ugyanis nem sok esély van arra, hogy a trükkös rendszer betiltását elhalasztják.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben levélben értesítette a Forma-1 mezőnyét arról, álláspontja szerint az összekapcsolt felfüggesztésrendszer, azaz az úgynevezett FRIC illegális.
Ez pedig azt jelenti, hogy fennáll a lehetőség arra, hogy a csapatok óvást nyújtsanak be már a jövő hétvégi Német Nagydíjon azon alakulatok ellen, melyek mégis használják ezt a rendszert.
Charlie Whiting, a Forma-1 versenyigazgatója mindazonáltal világossá tette, ha a királykategória csapatai megállapodnak abban, hogy nem tartják illegálisnak a rendszert, nem tesz jelentést a versenybíráknak.
Az AUTOSPORT című angol szaklap a minap arról számolt be, több csapat – köztük a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Lotus és a Williams – már jelezte, nem fog tiltakozni az ellen, hogy riválisaik továbbra is használják a FRIC-rendszert.
A brit lap mindazonáltal úgy értesült, vannak csapatok, melyek nem így gondolkodnak, és hajlandóan tiltakozni a trükkös megoldás ellen. Ez pedig azt jelenti, hogy a mezőny csapatok jobban teszik, ha eltávolítják rendszereiket autóikból, máskülönben fennáll a veszélye annak, hogy kizárják őket a Német Nagydíjról.
Az ezen a héten megtartott kétnapos silverstone-i teszten a legtöbb csapat kipróbálta FRIC-rendszer nélküli versenyautóját.
A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier még a hét elején elárulta, meglepte őket a szövetség döntése.
„Teljes meglepetésként ért minket a dolog” – vallotta be a szakember az AUTOSPORT-nak adott nyilatkozatában, szerdán.
„Nem valamely csapat ügyködése okán történt mindez, hanem az FIA saját akciója volt. Figyelmeztettek minket a hétvégén, hogy valami lehet ezzel kapcsolatban, aztán pedig megkaptuk a technikai iránymutatást.”
„Azt gondolom, a legtöbb csapat – ha nem az összes – használ efféle felfüggesztésrendszert, ami dinamikusabbá teszi magát a versenyautót. Lehet, hogy néhány csapat extrémebb tervezést alkalmaz, talán ezért kérdőjelezte meg szabályosságát az FIA.”