25 százalékkal hangosabbak lesznek az autók idén - F1VILÁG.HU

25 százalékkal hangosabbak lesznek az autók idén

HIRDETÉS

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint a Forma-1-es motorok 2016-ban mintegy 25 százalékkal hangosabbak lesznek, mint az elmúlt évben.


A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint a Forma-1-es motorok 2016-ban mintegy 25 százalékkal hangosabbak lesznek, mint az elmúlt évben.

A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta rengeteg kritika érte a száguldó cirkuszt a versenyautók hangja miatt, az elmúlt években pedig a csapatok a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) együttműködve törekedtek a helyzet javítására.

A Motorsport Világtanács (WMSC) a múlt évben fogadta el azt a javaslatot, miszerint a 2016-os versenygépet egy extra kipufogóvéggel kell felszerelni, ezen kizárólag azok a gázok távoznak majd, melyek eddig elvesztek a turbó működésének hatására.

„Korábban ezt az úgynevezett megkerülő csövet mindenki belevezette az elsődleges kipufogócsőbe, 2016-ban viszont el kell különítenünk őket” – mondta Pat Symonds, a Williams főmérnöke.

„Ezzel valójában 20-25 százalékkal hangosabb motorokat kapunk, szóval elég jelentős fejlődés várható. A pályán még ugyan nem hallottuk őket, de talán hallunk egy kicsit majd a régi idők turbóiból is – de ezt majd meglátjuk.”

A turbómotorok bevezetése óta folyamatosan javult a versenyautók hangja, Symonds pedig azt mondja, ez folytatódni fog a továbbiakban is.

„Ez egyfajta természetes fejlődés. A hanghatás a cilinderek nyomásának a függvénye. Minél nagyobb a nyomás, annál hangosabb, és ahogy a motorok fejlődnek, a nyomás növelésével nő a motorerő.”

„A 2014-es szezon eleje óta is hangosabbak lettek az autók, és ez idén is folytatódni fog a kipufogón elvégzett változásoknak köszönhetően.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

25 százalékkal hangosabbak lesznek az autók idén
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!