A túl magas hőmérséklet okozta a Mercedes Forma-1-es csapatának benzinnyomással kapcsolatos problémáit a Monacói Nagydíj időmérő edzésén.
A túl magas hőmérséklet okozta a Mercedes Forma-1-es csapatának benzinnyomással kapcsolatos problémáit a Monacói Nagydíj időmérő edzésén.
A német istálló mindkét versenyzőjét hátráltatták a problémák szombaton, Lewis Hamilton pedig a Q3-ban a bokszutca végén kénytelen volt leparkolni versenyautóját, amit aztán visszatoltak a garázsba.
A britnek szerencséje volt, hiszen az időmérő végén még ki tudott menni a pályára, és megszerezte a harmadik rajtkockát, a Mercedesnél azonban alapos vizsgálatba kezdtek.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, az átlagosnál jóval magasabb autóhőmérséklet miatt az üzemanyag hőmérséklete is magasabb volt annál, mint amivel a benzinpumpa meg tud birkózni – ez okozta a galibát.
„Úgy tűnik, az üzemanyag-hőmérsékletből adódóan volt problémánk a benzinpumpával, ez mindkét autó esetében felmerült” – mondta a szakember.
„És sajnos Lewis már kint volt a garázsból, úgyhogy eltartott egy kis ideig. De legalább sikerült azonosítanunk a problémát, és van is rá megoldásunk. Most legalább már rendelkezésünkre áll az információ.”
Wolff elárulta, a problémát a monacói versenypálya rövid vonalvezetése okozza, a levezető körben ugyanis nincs elég idő arra, hogy visszahűljön az autó.
„Elég rövid itt egy kör, és amikor szűkös az időkeret, mások a procedúrák – ez volt a fő okozója a dolgoknak. A forró autót a rövid levezető kör után visszatoljuk a garázsba, és ez hatással van az üzemanyagpumpára. Nem szabadna megtörténnie – és általában nem is fordul elő.”