A Williams távozó technikai igazgatója, Pat Symonds elárulta, lenyűgözte őt Lance Stroll teljesítménye azon az átfogó tesztprogramon, mellyel a kanadai versenyző igyekezett felkészülni Forma-1-es debütálására.
A Williams távozó technikai igazgatója, Pat Symonds elárulta, lenyűgözte őt Lance Stroll teljesítménye azon az átfogó tesztprogramon, mellyel a kanadai versenyző igyekezett felkészülni Forma-1-es debütálására.
A Forma-3-as Európa-bajnokság idei legjobbja a világ számos versenyhelyszínét bejárta, melyeken a Williams 2014-es autójával róhatta a köröket.
A kanadai versenyző egy igazán intenzív tesztprogramot teljesített, ahogy 2 évtizeddel ezelőtt tette azt honfitársa, Jacques Villeneuve is. Villeneuve első F1-es évében, 1996-ban másodikként zárt az összetettben, 1997-ben pedig bajnok lett.
„Volt ez a két tesztprogram. Azt gondolom, Jacques Villeneuve egy nagyon koncentrált tesztprogramot hajtott végre a Williamsszel 1995-ben. Tudom, hogy sok olyan pályára is ellátogattak, melyeken akkoriban nemigen teszteltek az F1-es csapatok” – fogalmazott Pat Symonds, aki szerződése lejártával az év végén távozik a Williamstől.
„Alapvetően azok a versenyzők, akik megfelelő tesztpilóták voltak, részt vettek ezeken a teszteken, és sok kilométert autózhattak – de ilyenkor mindig az autó fejlesztésére, nem pedig a versenyzőre koncentráltak a csapatok.”
„Ezen most egy kicsit változtattunk, szóval olyan volt, mint Jacques programja. Abu Dhabiban például Stroll bokszkiállásokat gyakorolt, ott volt a teljes bokszcsapat, és egymás után csináltuk a kerékcseréket.”
Symonds elárulta, nagyon elégedett a Stroll által mutatott fejlődéssel.
„Azt hiszem, igazán tanulságos volt. A program egy 2014-es autót foglalt magába, illetve az úgynevezett „akadémiai” gumikat. És azok teljesen mások. Nem tudjuk, miben, mert nincsenek adataink róluk. De azt megtehettük, hogy megnéztük, mit csinált Lance ezekkel a gumikkal, és összevetettük azzal, amit Valtteri [Bottas] és Felipe [Massa] csinált velük 2014-ben.”
„Nagyon gyorsan tanult, és ez a tulajdonság mindig fémjelezte a jó versenyzőt. És a második tesztnap végén már nagyon jól vezetett. És ami fontosabb, hogy tanult! Manapság rengeteg szól a gumikezelésről. Kiment a pályára, elégetett egy szett gumit, majd azt mondta, ’a francba, most már tudom, hogy nem nyomhatom padlóig’. Szóval vannak ilyen dolgok. És folyamatosan tanul, ami nagyszerű.”