Német lapértesülések szerint sem a Red Bullnak, sem a Mercedesnek nem kell attól félnie, hogy komoly hátrányba kerül a 2017-es Forma-1-es szezon előtt, noha riválisuk, a Ferrari nemrég panasszal élt az általuk használt megoldások ellen.
Német lapértesülések szerint sem a Red Bullnak, sem a Mercedesnek nem kell attól félnie, hogy komoly hátrányba kerül a 2017-es Forma-1-es szezon előtt, noha riválisuk, a Ferrari nemrég panasszal élt az általuk használt megoldások ellen.
Az elmúlt héten kaptak szárnyra azok a hírek, melyek szerint a Ferrari csapata a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult, állítása szerint ugyanis a riválisai által használt felfüggesztésrendszerek kifogásolhatóak, és ellentétesek a technikai szabályzat elveivel.
A Mercedes az úgynevezett FRIC-rendszer (Front and Rear InterConnected) betiltása után fejlesztette ki megoldását, mellyel a versenyautó stabilitásán igyekezett javítani az elmúlt időszakban.
A rendszerrel állítólag egy kiskaput használt ki a Mercedes, ám úgy tudni, a megoldást az FIA most vizsgálja, miután a Ferrari hivatalos levélben kérdőjelezte meg annak legalitását.
Az Autosport szerint nemcsak a Mercedest, de a Red Bullt is érzékenyen érintheti az ügy.
A Sport Bildnek nyilatkozva azonban Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kifejtette, nekik nem lesznek problémáik a rendszerrel.
„Nem lehet 100 százalékig kiaknázni, de továbbra is használhatjuk” – mondta a szakember.
Mindeközben a Motorsport-Aktuell című német lap arról számolt be, nemcsak a Red Bull, de a Mercedes sem kerül bajba a Ferrari panasza miatt.
A két csapat által használt megoldás középpontjában egy olyan emelőrugó áll, mely a felfüggesztés függőleges merevségét biztosítja. A Mercedes és a Red Bull az elmúlt idény során egy olyan hidraulikus megoldást alkalmazott, mellyel hidraulikus nyomás formájában lényegében tárolni tudták a felfüggesztés mozgási energiáját, melyet később az autó jobb stabilitására és viselkedésének elősegítésére használtak fel.