Akár 1 kerékcserével is teljesíteni lehet majd a vasárnapi, monacói versenyt, a Pirelli ultralágy abroncsai ugyanis a gumiszállító állítása szerint kibírnák akár az egész versenytávot.
Akár 1 kerékcserével is teljesíteni lehet majd a vasárnapi, monacói versenyt, a Pirelli ultralágy abroncsai ugyanis a gumiszállító állítása szerint kibírnák akár az egész versenytávot.
Ez pedig azt jelenti, hogy a csapatok akár úgy is dönthetnek, hogy mindössze 1 rövid etapra teszik fel a kötelezően használatos másik keveréket, a szuperlágyat.
Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke úgy fogalmazott, lehetnek olyan versenyzők a top 10-en kívül, akik már rögtön a rajt után kiállnak a bokszba, hogy a szuperlágy abroncsokat ultralágyakra cseréljék. Ez a taktika egy korai biztonsági autós szakasz révén teljesen logikussá válhat.
„Többé-kevésbé nulla a degradáció” – mondta Isola.
„A második edzésen a versenyszimulációk nagyon következetesek voltak. Ezt is vártuk. Az ultralágy és a szuperlágy gumik között körönként mintegy 0,7 másodperc a különbség. Lehet, hogy a versenyen ez a különbség kisebb lesz, de ez teljesen normális.”
„Gyanítom, hogy mindenki az ultralágyakkal megy majd hosszú etapot. Majd meglátjuk, mert itt a biztonsági autós szakasz esélye elég nagy.”
„Lehet, hogy valaki a szuperlágyon rajtol, és egy biztonsági autó esetén már rögtön fel is rakja az ultralágyat, és végigmegy vele a versenyen.”
„A gumikopás nem probléma, mint ahogy a degradáció sem. Csütörtökön az abroncsok tökéletesek voltak, nem volt hólyagosodás, sem pedig szemcsésedés.”
„Lehetnek eltérő stratégiák, hiszen mindenki akkor cserél, amikor akar, függően a körülményektől. Ha a biztonsági autó nem jön be a futam elején, lehetnek különböző szituációk.”