A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Renault megállapodott abban, hogy a szövetség F1-es technikai részlegének korábbi vezetője, Marcin Budkowski csak április 1-jén áll munkába a francia istállónál.
A Renault még hetekkel ezelőtt jelentette be, hogy megállapodott a szakemberrel, ez pedig komoly vitát generált a Forma-1-es paddockban, a rivális csapatok ugyanis attól tartottak, Budkowski érkezésével komoly lépéselőnybe kerülhet majd a Renault csapata.
Ő volt ugyanis az, aki még 2017-ben is felügyelte a Forma-1-es csapatok fejlesztéseit, és a 2018-as tervekre is rálátása volt.
Mindezek tudatában a Renault és Budkowski korábbi munkaadója, az FIA megegyeztek abban, hogy megduplázzák a szakember felmondási idejét, így csak április 1-jén, tehát a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után állhat munkába Enstone-ban.
Habár a Forma-1 csapatai szeretnék elkerülni, hogy az efféle helyzetek megismétlődjenek a jövőben, az FIA-nak nincs könnyű dolga, a svájci foglalkoztatási törvények szerint ugyanis legfeljebb 3 hónapban lehet meghatározni egy alkalmazott felmondási idejét.
Jean Todt, az FIA elnöke szerint a legjobb megoldás az lenne, ha a csapatok egymás között megállapodnának abban, hogy nem toboroznak agresszíven szakembereket a szövetségtől.
„A csapatok voltak dühösek? Az FIA volt dühös!” – mondta a Budkowski-üggyel kapcsolatban Todt.
„Ha tehetséges mérnökök távoznak, soha nem örülsz. Ezek a szakemberek svájci szerződés szerint dolgoznak, nekünk pedig vannak bizonyos korlátaink. Ezért volt 3 hónapos felmondási idő.”
„Végül megegyeztünk a Renault-val abban, hogy csak április 1-jén kezd – ami 6 hónapot jelent. Ha a csapatok együttesen nem örülnek, könnyen össze tudnak hozni egy megállapodást egymás között, hogy nem szerződtetnek FIA alkalmazottakat, vagy mérnököket úgy, hogy nem tartanak be egy egyéves felmondási időt.”