A szezon végére a Honda V6-os erőforrása egy szinten lehet a Renault motorjával a Red Bull Forma-1-es csapata szerint. Az osztrák istállónál még nem tudják, milyen aggregátokkal vágnak neki a 2019-es idénynek.
A Red Bull idén is a Renault motorjait használja a Forma-1-ben, a francia gyártóval kötött megállapodásuk azonban a 2018-as szezon végén lejár.
A korábban sorozatban négy világbajnoki címet nyerő istálló számára nem a Renault az egyetlen opció 2019-re, hiszen jó esély van rá, hogy Honda-motorokkal folytatják, de akár az Aston Martin is szóba kerülhet a jövőben.
A Honda fejlődését ráadásul a Red Bull „páholyból” szemlélheti, hiszen testvércsapata, a Toro Rosso a japán gyártó motorjait használja idén.
Dr. Helmut Marko, az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója szerint a Honda erőforrásai a szezon végére a Renault szintjére érhetnek.
„A Honda csomagja technikailag igazán érdekes” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.
„A motor nagyon könnyű, és most már a megbízhatóság is rendben van. És folyamatos teljesítménybeli fejlődésről beszélnek. Az év végére a motorjuk a Renault szintjére érhet.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nemrég azt mondta, a nyers teljesítmény alapján hozzák majd meg a motorbeszállítóval kapcsolatos döntésüket.
„A helyzet majdhogynem havonta változik a Renault-val. De ehhez hozzászoktunk. Hosszú ideje ismerjük már őket” – mondta a szakember.
„Tiszteljük, amit csinálnak: és a legfontosabb számunkra az, hogy a lehető legjobb csomagunk legyen a jövőben. Szeretnénk csökkenteni lemaradásunkat az előttünk lévő csapatokkal szemben, és az élre akarunk kerülni. Az utóbbi 10 évben most először vagyunk olyan helyzetben, hogy van választásunk a jövőre nézve.”
„Nagyon-nagyon régen voltunk már ilyen helyzetben. Vagy vétó volt, vagy blokkoltak minket, vagy egy gyártó egyszerűen nem akart motort adni.”
Arra a kérdésre, hogy a Honda mivel tudná meggyőzni a Red Bullt, Horner így felelt: „Azt gondolom, nagyon komoly fejlődést értek el télen.”
„A Toro Rosso révén az első sorból figyelhetjük, hogyan fejlődik a termékük. És csak a teljesítményen múlik. A legjobban teljesítő motort akarjuk az autónkba építeni.”
Helmut Marko kifejtette, lenyűgözte őt a japán gyártó télen elvégzett munkája.
„Tisztában vagyunk a tervezett, specifikációkat érintő lépcsőkkel. Azt gondolom, nagyon jó az együttműködés a Toro Rosso és a Honda között, mert nem csupán azt mondtuk a japánoknak, hogy miképp is kellene kinéznie a motornak.”
„Rögtön a szerződés aláírása után volt technikuscsere Faenza és Szakura, illetve Milton Keynes között, ahol a Hondának szintén van egy kisebb gyára.”
„Ott vitatják meg a motor autóba való installációját, és ott is zajlik a művelet. És úgy hiszem, ez a hozzáállás nagyban hozzájárult a mostani eredményekhez.”