A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint a 2021-től érvénybe lépő új szabályok kellő megszorítást kell, hogy tartalmazzanak ahhoz, hogy kiegyenlítetteb legyen a Forma-1-es mezőny.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj időmérőjének első szegmensében [Q1] 1,732 másodperc választotta el egymástól a leggyorsabb és a leglassabb versenyautót – a V6-os hibrid motorok 2014-es bevezetése óta ez volt a legkisebb különbség a mezőny eleje és vége között.
A kvalifikáció utolsó szakaszában már más volt a helyzet: az 5. helyen végző Daniel Ricciardo és a 6. helyezett Kevin Magnussen között több mint 1 másodperc volt a különbség, Lewis Hamilton pedig 6 tizedes előnnyel szerezte meg a rajtelsőséget.
„A szabályokat már jó néhány éve lefektették, és most itt tartunk…” – mondta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója.
„Amíg nem tudjuk mindannyian elérni ugyanazt a teljesítményszintet, addig nem is változik a helyzet. A Mercedes egy nagyon versenyképes motort és autót tervez a hibrid korszak eleje óta, és úgy tűnik, nagyon nehéz befogni őket.”
„Azt gondolom, a Liberty és az FIA részéről most egy olyan szabálycsomagra lesz szükségünk 2021-től, ami elég megszorítást tartalmaz ahhoz, hogy csökkenjenek a különbségek és kiegyenlítettebb legyen a mezőny.”
A hétvégi Bahreini Nagydíjon a Liberty várhatóan ismerteti a 2021-es szabálytervezetet a csapatokkal, a tulajdonos egyik legfőbb célja pedig az, hogy valóban csökkenjenek a különbségek a mezőny tagjai között.
„Mindannyian nagyszerű showt szeretnénk, azt akarjuk, hogy az autók küzdjenek egymással, kerék a kerék elleni csatákat vívjanak. Ezt akarják a rajongók is” – folytatta Boullier.
„Ehhez olyan mezőnyre van szükség, melyben sokkal közelebb áll egymáshoz az első és az utolsó helyezett.”