Módosít a szabályokon a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), így mostantól nem függesztik fel a DRS-rendszerek használatát minden versenyautó számára a sárga zászlós időszakok során.
Egészen mostanáig Charlie Whiting versenyigazgató minden egyes versenyhétvégét megelőzően arról tájékoztatta a versenyzőket, hogy az adott versenypálya bizonyos helyein automatikusa megtiltják az állítható hátsó szárnyak használatát sárga zászlós jelzés esetén – értelemszerűen azért, hogy csökkentsék a sebességet.
Kanadában például az eredeti ukáz szerint a DRS használatát teljes mértékben felfüggesztették volna a pályán, ha az 1-es, 7-es, 8-as, 9-es, 12-es, 13-as, 14-es vagy 15-ös fényjelző panelek valamelyikén a veszélyre figyelmeztető jelzés tűnik fel, illetve az autók közti távolságmérés is szünetelt volna, ha az 1-es zónában az 5-ös vagy 6-os, a 2-esben és a 3-asban a 10-es vagy 11-es paneleken villan fel a sárga zászlós jelzés.
A dolog egyik legfőbb hátulütője az volt, hogy adott esetben bizonyos versenyzőket értékes időtől fosztottak meg az időmérőkön – még akkor is, ha valamilyen incidens épp már mögöttük történt.
Idén ráadásul már számos helyszínen 3 DRS-zóna áll a versenyzők rendelkezésére, ezért a csapatok azt kérték az FIA-tól, az állítható hátsó szárnyak használatát csak azokban a zónákban függesszék fel baleset esetén, amelyre valóban vonatkozik a sárga zászlós jelzés, ne pedig az egész pályán.
Habár technikailag ez a megoldás megvalósítható lett volna, a szoftver módosítása meglehetősen komplex feladat, így az FIA inkább úgy döntött, mostantól kezdve nem lesz tiltott a DRS-használat a sárga zászlós jelzés esetén.
A csütörtöki csapatvezetői értekezleten mindenesetre Whiting világossá tette, a versenyzők továbbra is kötelesek lesznek lassítani, ha pedig nem a biztonsági követelményeknek megfelelően járnak el, szankciókra számíthatnak.