A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt tervezi, újra megvizsgálja majd a Ferrari legújabb találmányát, mellyel az olaszoknak ismét sikerült kitakarniuk a fedélzeti kamera képét Szingapúrban, habár a csapat korábbi, szárazjeges zsákját már betiltotta az FIA.
A Ferrari már hetek óta tör borsot a riválisok orra alá azzal, hogy valamiért kitakarja autói fedélzeti kameráinak képét. Bár a maranellóiak szerint a korábban alkalmazott szárazjeges zsákot csak a kamerák elektronikájának hűtésére használták, az ellenfelek azt gyanítják, inkább azt akarják megakadályozni, hogy bárki belásson autóik pilótafülkéibe a versenyek, illetve az edzések előtt.
A szárazjeges zsák használatától az FIA már eltiltotta a Ferrarit, az olaszok azonban Szingapúrban egy olyan hűtőeszközt vetettek be, mely kialakítása révén ugyancsak eltakarta a fedélzeti kamera képét.
[su_service title=”@ZsoltGodina” icon=”icon: twitter-square” size=”20″]
Nincs szárazjeges zsák? Akkor van ilyen…! (Fotó: Autosport) pic.twitter.com/ldASSmWukY
— Zsolt Godina (@ZsoltGodina) September 13, 2018
[/su_service]
A megoldással kapcsolatban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke a Bildnek azt mondta: „Megnéztük, és a kamera képét nem takarja ki. Csak akkor lenne probléma, ha kitakarná a képet.”
Whiting meglátása mindazonáltal nem tűnik túlságosan helytállónak: az F1VILÁG a vasárnapi verseny előtt arra volt kíváncsi, a légbeömlőre helyezett eszköz mennyire akadályozza meg azt, hogy a kamera belásson a pilótafülkébe. A válasz: teljesen.
Az FIA versenyigazgatója aztán később elárulta, ő valójában akkor látta csak az eszközt, amikor az még nem volt feltéve az autókra.
„Elmentem megnézni a Ferrarihoz, de az még fel sem volt téve az autókra. Ez 1 órával az egyik szabadedzés után volt. A légbeömlőre helyezték rá, és a lényeg, hogy hideg levegőt fújnak be a légbeömlőbe, és egyéb más helyekre ezekkel a nagy csövekkel.”
„Vannak másodlagos csövek is, melyek egy kis levegőt fújnak a fedélzeti kameraegységre is. De a mi szakembereink azt mondják, nincsenek aggályaik.”
„Ha a fedélzeti kameraegységet hűtik, és a FOM-nak nincs gondja vele, addig rendben van – amíg nem takarja ki a kamera képét.”
Az Autosport című szaklap azon kérdésére, hogy várhatóak-e további ellenőrzések, Whiting így felelt: „Meg fogom nézni újra, de nem ez a legnagyobb prioritással bíró ügy, hogy őszinte legyek.”
„Legyünk őszinték: mindannyian játszadoznak, nem igaz?”
És valóban: bár a média erről nem ír, nemcsak a Ferrari, hanem a Mercedes is használ olyan trükkös hűtőeszközt, mellyel szintén kitakarja a fedélzeti kamera képét, így ahogy a Ferrari, úgy a Mercedes autójának pilótafülkéjébe sem igazán lehet belátni a versenyek előtt a kamerákon keresztül…
Alább megmutatjuk, pontosan mit is látnak a fedélzeti kamerák az egyes versenyautók tetejéről – nem sokkal a rajt előtt:
[su_service title=”@ZsoltGodina” icon=”icon: twitter-square” size=”20″]
Bár a Ferrarit vizsgálgatja az FIA, a Mercedes ugyanúgy trükközik a kamera képének kitakarásával: https://t.co/mRrqYsn25S pic.twitter.com/hfk5PAnb4I
— Zsolt Godina (@ZsoltGodina) September 18, 2018
[/su_service]