A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Maurizio Arrivabene szerint igencsak aggályos, hogy a közvélemény miképp szerzett tudomást arról, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy második szenzort is beépített autójukba, hogy azzal felügyelje erőforrásuk viselkedését.
Német sajtóértesülések szerint az említett második mérőszenzor lehet az oka annak, hogy az elmúlt két versenyhétvégén a Ferrari teljesítménye szemmel láthatóan romlott a Mercedeshez képest.
Az FIA már a szezon eleje óta felügyeli az olaszok autóját, a riválisok ugyanis azt gyanítják, a Ferrari trükközik energiatároló rendszerével – habár a sportot irányító testület szerint a vörös autók megfelelnek a szabályoknak.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke a német RTL televíziónak Japánban megerősítette, valóban beépített az FIA egy második szenzort autójukba, de nem ez az oka annak, hogy a Ferrari teljesítménye visszaesett.
„Az akkumulátorunk kialakítása meglehetősen komplex. Elfogadtuk az FIA kérését, hogy dolgozzunk együtt velük, és segítsük a munkájukat egy második szenzor beépítésével. De ez semmilyen formában nem befolyásolja az autónk teljesítményét” – szögezte le a szakember.
„Mi több, meglehetősen furcsának tartom, hogy mindenki tud erről a második szenzorról. Elárultam, hogy az akkumulátorunk kialakítása meglehetősen összetett, ugyanakkor viszont a Ferrari szellemi tulajdonát is képezi:”
„Nagyon remélem, hogy ahogy mindenki tud erről a második szenzorról, úgy a jövőben nem fog mindenki tudomást szerezni a projektjeinkről! Ebből egy nagyon komoly ügy kerekedhet.”
Arrivabene azt mondja, nem igaz, hogy a szenzor beépítése óta veszítettek a sebességükből.
„Egyáltalán nem. És vannak is adataink, amelyek megerősítik ezt. Az egyenesekben abszolút élen jártunk Szingapúrban és Oroszországban is, többé-kevésbé olyan erősek voltunk, mint a Mercedes. Ahol tempót veszítettünk, azok a lassú kanyarok voltak.”
„A második szenzornak semmi köze az egyenesekben nyújtott sebességünkhöz.”