A brit istálló 2018-as, FW41-es modellje igencsak gyengére sikeredett: a Williams az utolsó helyen zárta a konstruktőri bajnokságot, ám az új, FW42-es modell csak kétnapos késéssel tudott debütálni Barcelonában.
A csapat végül hat napot tesztelt a katalán fővárosban, Paddy Lowe technikai igazgatója pedig azt mondja, Robert Kubica visszajelzései alapján egyértelmű a fejlődés.
„Robertnek sokkal több tapasztalata van a tavalyi autóval, mint George-nak [Russell], aki csak egy keveset körözött vele” – mondta a szakember.
„Robert itt elég sokat dolgozott a régi autóval, és nagyon biztató megnyilvánulásai voltak. Úgy érzi, óriási előrelépéseket tettünk a platformmal.”
„Az autó szerinte sokkal jobban vezethető, sokkal jobban lehet dolgozni vele versenyzőként. Kontrollálni lehet a gumikezelést, az egyensúlyt és a tempót – ezt a tavalyi autóról nem lehetett elmondani.”
„Ez pedig igazán biztató.”
Lowe elismerte, természetesen nehéz még pontos képet kapni az autó teljesítményével kapcsolatban, ám a céljuk az volt, hogy egy olyan versenygéppel álljanak elő, mely sokkal jobb alapokkal rendelkezik ahhoz, hogy tovább fejlődjenek.
A szakember szerint nagyon fontos lesz az, hogy a legtöbbet hozzák ki a Pirelli abroncsaiból, melyek „az egyik legnehezebb területet jelentik minden csapat számára” a teljesítmény szempontjából.
Maga Robert Kubica egyébként a napokban igencsak csalódottan nyilatkozott: a lengyel versenyző úgy érzi, alig tudtak felkészülni a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíjra.