A pole pozícióból a Mercedes versenyzője, Valtteri Bottas várhatta a piros lámpák kialvását, mellette csapattársa, Lewis Hamilton sorakozott a második helyen, majd afféle sormintában következtek a Ferrarik, a Red Bullok, a Renault-k és a Haasok.
A rajtot Hamilton kapta el jobban, és már az első kanyar előtt csapattársa elé tudott kerülni. A 4. helyről rajtoló Charles Leclerc szintén lerajtolta csapattársát, így a két Mercedes nyomába eredhetett.
A rajtot követően a két McLaren koccant össze, Norris autójának ráadásul Daniil Kvyat is nekiütközött. Az első kör végén a wokingiak mindkét autója a bokszba kényszerült, miközben a pályára került törmelékek miatt a virtuális biztonsági autós rendszer lépett érvénybe. Baleset okozásáért Kvyat később bokszutca-áthajtásos büntetést kapott.
LAP 1 REPLAY ⏪
Kvyat sends Norris airborne ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/wPQqs7CbGY— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
A 6. kör végén Hamilton előnye 2 másodperc volt Bottas előtt, a Ferrarik pedig 4, illetve 5 másodperces lemaradásban üldözték a világbajnoki címvédőt.
Kimi Räikkönen számára remekül sikerült a verseny első etapja, a 10. körben már a 10. helyen haladt, és az előtte autózó Nico Hülkenberget (Renault) támadta, és meg is előzte a németet.
Leclerc fülére közben rászóltak, hogy próbálja meg fokozni a tempót a 3. helyen, máskülönben el kell engednie maga mellett Vettelt. Leclerc aztán a 11. körben utat is adott a négyszeres világbajnoknak, aki így megpróbált a Mercedesek nyomába eredni.
Vettel nem tudott jobb tempót autózni Leclercnél, így a Mercedesek a 14. körben már 11 másodperces előnyben voltak, a Ferrari versenyzője ráadásul több alkalommal is csúnyán elfékezte az utolsó előtti kanyart.
[totalpoll id=”82498″]
Leclerc a rádión többször jelezte, nem ért egyet a csapat döntésével, és úgy érzi, gyorsabb tudna lenni Vettelnél, ráadásul elmondása szerint rengeteg időt veszít csapattársa mögött.
A 17. körben Nico Hülkenberg műszaki hiba miatt a bokszba hajtott, a német versenyző számára ezzel véget ért a verseny.
Az élmezőnyből Max Verstappen érkezett először a bokszba: a Red Bull versenyzőjét a 17. kör végén hívták ki, és megkapta a kemény keverékű gumikat. A Ferrari rögtön lépett, kihívták Vettelt, és ő is megkapta a fehér jelölésű Pirelli-abroncsokat. A német közvetlenül Verstappen elé jött vissza a pályára.
A holland keményen támadta Vettelt, a hátsó egyenes végén be is betődött mellé, a ferraris azonban résen volt, és vissza tudott kerülni a Red Bull elé.
Leclercnek közben szóltak, hogy amíg csak lehet, kint tartják a pályán, jelezve ezzel a szinte biztos egykiállásos stratégiát. A Mercedesek eközben magabiztosan autóztak az élen, Bottas a 22. körben érkezett kerékcserére, autójával 2,3 másodperc alatt végeztek a szerelők.
Hamilton 1 körrel később érkezett a bokszba, és kényelmesen visszajött az élre.
Ugyanebben a körben kihívták Charles Leclercet is, aki Vettel és Verstappen mögé, az 5. helyre jött vissza a pályára.
Räikkönen küzdelmes versenyt futott, a 27. körben egy agresszív manőverrel maga mögé utasította Kevin Magnussent, és feljött a 10., pontszerző pozícióba. A finn pár körrel később Grosjeant is megelőzte, így még egy pozíciót nyert.
Verstappent a 35. körben másodszorra is kihívták a bokszba, az utolsó etapra a közepes keverékű abroncsokat szerelték fel. Vettel egy körrel később ugyancsak érkezett. Villámgyors csapatmunka után ő is a sárga jelölésű abroncsokat kapta.
Az élen haladó Mercedes is reagált: Hamilton és Bottas ugyanabban a körben érkeztek a bokszba, az ő autóikra is feltették a közepes keverékű Pirelliket.
Bottas a kerékcsere után nem sokkal utolérte az időközben a 2. helyre kerülő Leclercet, a monacói azonban a jócskán elhasználódott gumikkal agresszíven verte vissza a támadásokat. Leclerc végül kénytelen volt behódolni, Bottas ugyanis a friss közepes keverékű abroncsokkal sokkal gyorsabb volt nála.
A 42. körben Vettel is megérkezett Leclerc mögé, a sanghaji pálya hátsó egyenesében el is ment csapattársa mellett. Leclercet aztán a kör végén ki is hozták a bokszba második kerékcseréjére.
10 körrel a leintés előtt Hamilton 6,6 másodperccel vezetett csapattársa előtt, Vettel 4,6 másodperccel volt lemaradva Bottastól.
A 2. helyről rajtoló Lewis Hamilton végül magabiztos győzelmet aratott a Kínai Nagydíjon, a Forma-1 történetének 1000. versenyén, győzelmével pedig élre állt a világbajnoki összetettben is. A dobogóra Valtteri Bottas, illetve Sebastian Vettel állhatott még fel.
A top 3 mögött Max Verstappen futott be a 4. helyen, Charles Leclerc számára pedig a lehető legkedvezőtlenebbül alakult a Ferrari taktikája, mellyel már-már kényszeresen igyekezett előnyben részesíteni a négyszeres világbajnok Vettelt. A monacói csak 5. lett, megelőzve a másik Red Bull-pilótát, Pierre Gaslyt.
A Renault színeiben megszerezte idei első pontjait Daniel Ricciardo: az ausztrál a 7. helyen ért célba, őt a 8. pozícióban Sergio Perez (Racing Point) követte.
Pontot szerzett még az Alfa Romeo világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen, valamint a szombati autótörés miatt a mezőny végéről rajtoló Alexander Albon (Toro Rosso) is.
Hiába rajtoltak a top 10-ből, nem jött össze a pontszerzés a Haas versenyzőinek: Romain Grosjean 11., Kevin Magnussen 12. lett, és kiábrándító versenyen van túl a két McLaren is.
A leggyorsabb körért járó 1 pontot végül Pierre Gasly zsebelte be, akit a verseny végén egy taktikai kerékcserére hívtak ki friss abroncsokért.
A Forma-1-es világbajnoki sorozat két hét múlva folytatódik az Azeri Nagydíjjal: Bakuban ott lesz az F1VILÁG.HU csapata is, így érdemes lesz velünk tartani a folytatásban is.
A Kínai Nagydíj végeredménye: