A skót pilótát nem kell bemutatni a rajongóknak. Ikonikus kockás sapkájával és nadrágjával, őszinte nyilatkozataival, valamint a sportág biztonságáért tett intézkedéseivel a száguldó cirkusz egyik legmeghatározóbb alakja. Mario Andretti mellett az utolsó olyan élő Forma-1-es világbajnok, aki már az 1960-as években is versenyzett.
Autósportot kedvelő családba született, akik azonban nem szerették volna, ha fiuk a versenyzés útjára lépne. Jackie viszont titokban, álnéven mégis rajthoz állt különböző versenyeken, olyannyira, hogy Ken Tyrell fel is karolta a fiatal skótot. A Formula-3-ban meghálálta támogatója segítségét, zsinórban hét győzelmet szerzett, 1965-ben pedig már a Forma-1-ben indult a British Racing Motorsnál. A Prince George Circuit talán a legtöbbeknek nem mond sokat, azonban a dél-afrikai pálya volt az, ahol először indult a formaautózás csúcskategóriájában. Rögtön első versenyén pontot szerzett, hiszen hatodik lett egy olyan mezőnyben, ahol olyan nevek indultak, mint Graham Hill, Jim Clarke vagy John Surtees. 1969-ben a Matra csapat színeiben világbajnoki címet ünnepelhetett, majd a felkarolója által alapított Tyrrell istállónál további két címet zsebelt be. 1973-ban felhagyott a versenyzéssel, de a sporttal nem, ugyanis az agyaggalamb-lövészetben is komoly eredményeket ért el, olyannyira, hogy majdnem kijutott az olimpiára is.
Ettől függetlenül továbbra is rendszeres vendége volt a Forma-1-nek, a biztonsági szabályok kialakításában pedig nagyon komoly szerepet vállalt. Neki köszönhetően vezették be a teljesen zárt bukósisakokat, illetve a biztonsági öv használatát. Orvosi egységet hozott létre, akik minden versenyen készenlétben álltak, és a pályák biztonsági rendszerét (védelmi korlátok, szélesebb bukóterek) is az ő kampánya által fejlesztették. A Fordnál tanácsadóvá vált, majd az amerikai márkával való kapcsolatot kihasználva 1997-ben saját csapatot hozott létre Stewart Grand Prix néven, amelynek csapatvezetői pozícióját fiára, Paulra bízta. Nála versenyzett Rubens Barrichello, valamint Kevin Magnussen édesapja, a ma már a Corvette gyári endurance-csapatának pilótája, Jan Magnussen is. De megfordult nála Jos Verstappen is, valamint Johnny Herbert, aki az 1999-es kaotikus Európa Nagydíjon győzelmet szerzett a Stewart Racingnek. 2000-ben a Ford felvásárlásával Jaguárrá változott a csapat, ami 2005 óta Red Bull Racing néven található meg a mezőnyben.
Ezúton is Isten éltesse sokáig a „száguldó skót” becenévre hallgató legendát, aki 99 nagydíj rajttal, 27 győzelemmel és 3 világbajnoki címével a Forma-1 hőseinek jelenlegi korelnöke.
Végezetül pedig egy kis videós összeállítás a legnagyobb győzelmeiről: