A franciaországi paddockban ütötte fel fejét a pletyka, miszerint a maranellói istálló csak nemrég vett észre egy olyan hibát, amely a szezon első versenyein akár 3 tizedmásodperces hátrányt is jelenthetett versenyzőinek.
A szóbeszéd szerint a szimulátor és a versenypálya között volt hibás a korreláció, ezt pedig csak akkor vették észre, amikor a vadonatúj első szárnyat tesztelték.
Mattia Binotto csapatfőnök viszont világossá tette, nem igazak az erről szóló pletykák.
„Hallottam és olvastam ezt, és egyáltalán nem igaz!” – mondta a szakember.
„Nincsenek korrelációs gondjaink. Ha ez lenne a helyzet, már megoldottuk volna a teljesítménnyel kapcsolatos problémák egy részét, de nem korrelációs gondról van szó. Szóval az, amit olvastam, nem felel meg a valóságnak.”
A Ferrari számára nehezen indult az idény, a csapatnál azonban bíznak abban, hogy fordítani tudnak a helyzeten. Az olasz istálló számára a júliusi Brit Nagydíj döntő jelentőségű lehet a bajnoki cím szempontjából.
Arra a kérdésre, hogy ilyen rövid idő alatt sikerülhet-e felfejlődni, Binotto így felelt: „Nyilván minden csapat fejleszti a saját autóját, és nem tudjuk, hogy a 10. versenyre ki hol lesz. Azt gondolom, egyre jobban megértjük az autónkat, és van néhány elképzelésünk”
„Nehéz megítélni, hogy a 10. verseny lesz-e ez a bizonyos pont, de láthattuk Kanadában is, hogy minden pálya más és más.”
„Természetesen tudjuk, hogy javítanunk kell az autónkon, és van még néhány verseny, de már nem olyan sok. Azt gondolom, lesznek olyan dolgok a versenygépen, amelyek legalább egy részét megoldják a jelenlegi helyzetnek.”
Binotto viszont világossá tette, nem valószínű, hogy egy fejlesztési lépcsővel jelentős teljesítményjavulást érnek el.
„Nem B-autónk dolgozunk. Folyamatosan fejlesztünk a szélcsatornában, a szimulátorban és a tervezőirodában. Bármit is találni, ami fejlődés lehet, megpróbáljuk pályára vinni. Nincs szükség arra, hogy egy nagy csomagra várjunk, sokkal fontosabb, hogy mihamarabb csökkentsük a hátrányt.”