A maranellói gárda folyamatosan új fejlesztésekkel igyekszik a Mercedes közelébe férkőzni, az SF90-es versenygép ugyanis hiába gyors az egyenesekben, a kanyarokban eddig rendre alulmaradt az ezüstnyilakkal szemben.
Habár az új aerodinamikai elemek még nem működnek tökéletesen, Leclercnek Spielbergben mégis sikerült rajtelsőséget szereznie.
Leclerc ráadásul a Red Bull Ring középső szektorában is a leggyorsabb tudott lenni, habár itt számos kanyar található.
„Azt gondolom, a legfőbb problémánk a legutóbbi versenyeken az autó elejével volt” – magyarázta a Ferrari versenyzője az időmérőt követő sajtótájékoztatón. „Egyszerűen nem volt elég jó a tapadás elöl.”
„Azt hiszem, ezen a hétvégén egy kicsit jobb lett a helyzet, kipróbáltunk különféle beállításokat, illetve beállítás-filozófiákat. Ez nem jelenti azt, hogy nagyot léptünk előre a korábbi versenyekhez képest, de itt most egészen jól működött.”
„Azt gondolom, azért sikerült olyan sok időt találnunk a második szektorban, mert erősebb lett az autónk eleje a legutóbbi versenyhez képest.”
Leclerc 0,259 másodperccel volt gyorsabb az időmérőn, mint Lewis Hamilton, ráadásul a Q3-ban futott második gyorskörében javítani is tudott.
„Az első etap után a Q3-ban változtattunk egy kicsit az autón” – magyarázta.
„Tudtam, hogy az első szektorban emiatt egy kicsit hátrányban leszek, de ami azt illeti, nem volt olyan rossz a helyzet, és aztán sokat javítottam a harmadik szektorban, amit jó volt látni.”
„Nagyon örülök a rajtelsőségnek, de sajnálatos, ami Sebbel történt, mert ő is ott lehetett volna az első sorban. A rajt fontos lesz, hosszú az egyenes utána, de mi elég jók vagyunk a végsebesség tekintetében. Remélhetőleg meg tudjuk tartani a pozíciót az első három kanyarban, de a tempónk ígéretesnek tűnik.”