A pole pozícióból a Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel várhatta a piros lámpák kialvását: a német idén másodszor rajtolhatott az 1. helyről, Suzukában F1-es pályafutása 57. rajtelsőségét szerezte. Vettel mellől Charles Leclerc vágott neki a versenynek, a két Ferrari mögött a két Mercedes, illetve a két Red Bull sorakozott.
A RAJT
A rajtot Valtteri Bottas kapta el a legjobban: a Mercedes finn pilótája a 3. helyről indulva mindkét Ferrarit lerajtolta. Max Verstappen is jól indult, az 1-es kanyarban kívülről próbált elmenni Leclerc mellett, a monacói azonban lecsúszott az ívről, és összeütközött a Red Bull versenyzőjével.
Mindketten folytatni tudták a versenyt, Leclerc autójának első szárnya azonban megsérült, néhány körrel később pedig ki is hívták őt a bokszba. A versenybíróság először versenybalesetnek minősítette a két versenyző ütközését, később azonban bejelentették, a verseny után tovább vizsgálják az incidenst.
Vettel rajtja igencsak gyengére sikerült, a visszajátszásokból pedig kiderült, a német ráadásul kiugrott a startnál, majd hirtelen visszafékezett. A stewardok megvizsgálták az incidenst, végül úgy döntöttek, nem büntetik a Ferrari versenyzőjét.
A 12. körben Bottas előnye már 4,5 másodperc volt Vettel előtt, Hamilton további másfél másodperces lemaradással követte a versenyben vezető párost.
Max Verstappen a 14. körben a bokszba hajtott, az elsőkörös baleset után számára véget ért a Japán Nagydíj.
KEZDŐDNEK A KERÉKCSERÉK
Az élmezőnyből Sebastian Vettel érkezett először a bokszba, a német a következő etapra egy újabb szett lágy abroncsot kapott. A következő körben Bottas is érkezett az élről, a finn kerékcseréje sima volt, könnyedén visszajött Vettel elé, sőt, növelte is előnyét a Ferrarival szemben. Az élre így Hamilton került.
A címvédő a 21. körben hajtott a depóba, Bottashoz hasonlóan ő is a közepes keverékű gumikat kapta a második etapra. Leclerc a 26. körben másodszor is érkezett a bokszba, az utolsó tervezett etapra lágy gumikat szereltek fel neki.
Vettel a 31. körben érkezett második kerékcseréjére, ő a futam utolsó szakaszára a közepes keverékű abroncsokat kapta meg. Leclerc közben folytatta felzárkózását, és Nico Hülkenberget megelőzve feljött a 8. pozícióba. 1 körrel később a monacói Strollt is megelőzte, és már a 7. helyen száguldott.
A 35. körben Bottas is megérkezett második kiállására, a finn ekkor 30 másodperccel vezetett a 3. helyezett Vettel előtt, aki már túl volt második kerékcseréjén.
Hamilton 10 körrel a leintés előtt érkezett utolsó kerékcseréjére, a verseny végére lágy abroncsokat kapott, és Vettel mögé, a 3. helyre tért vissza a pályára.
HAMILTON ELKEZDTE ÜLDÖZNI VETTELT
Hamilton a friss gumikon pokoli tempót diktált, és egyre közelebb került az előtte autózó Vettelhez. A 45. körben a brit már csak 1 másodperccel volt lemaradva a ferraristól, hamarosan pedig támadásba is lendült.
Leclercet pár körrel a leintés előtt harmadszor is a bokszba hívták, a monacói megtartotta a 6. helyet, és friss gumikkal rámehetett a leggyorsabb körre.
Hamilton végül hiába támadta, nem tudta megelőzni Vettelt, így be kellett érnie a 3. pozícióval.
BOTTAS GYŐZ, BAJNOK A MERCEDES!
Bottas végül tökéletes rajtjának és magabiztos versenyzésének köszönhetően győzött: a finn 6. F1-es sikerét aratta, megelőzve Vettelt és Hamiltont.
A Mercedes a remek eredménynek köszönhetően sorozatban hatodszor nyerte meg a konstruktőri világbajnoki címet.
A további pontszerzők: 4. Albon, 5. Sainz, 6. Leclerc, 7. Ricciardo, 8. Gasly, 9. Hülkenberg, 10. Stroll.
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva, a Mexikói Nagydíjjal folytatódik.
A Japán Nagydíj végeredménye: