Az Amerikai Nagydíjat követően az FIA kiadott egy, az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó technikai direktívát, és sokak szerint ez okozta azt, hogy az olaszok Austinban a korábbi versenyekkel ellentétben gyengébben szerepeltek.
A Brazil Nagydíjat megelőzően az FIA egy újabb technikai direktívát tett közzé, amely kimondja, hogy megtiltja, hogy a hűtőrendszerből a csapatok éghető anyagokat juttassanak a motortérbe – ez pedig a Ferrarit hátráltathatja a hétvégén.
Max Verstappen az Amerikai Nagydíjat követően úgy nyilatkozott, a Ferrari korábban „csalt” – Leclerc azonban elmondta, egyáltalán nem foglalkozik az ilyen megszólalásokkal, így semmilyen plusz motivációt nem érez amiatt, hogy bebizonyítsák az ellenkezőjét.
„Személy szerint nincs motivációm arra, hogy meggyőzzem őket, hogy tévednek” – mondta Leclerc.
„Mindannyian tudjuk csapaton belül, hogy mit csinálunk, tudjuk, hogy semmi nem hibádzik, és magabiztosak vagyunk azt illetően is, hogy visszatérünk a normális formánkhoz.”
„Austinban volt néhány dolog, ami nem úgy alakult, ahogy szerettük volna. Nem volt ideális, hogy egy régi specifikációjú motort kellett beszerelni az autóba. A versenyen láttuk a helyzetet, és ezért cseréljük most le egy újabbra, még úgy is, hogy ezért 10 másodperces büntetést kapunk.”
Leclerc elmondta, a Ferrari motorja körüli találgatások egyáltalán nem nyomják rá a bélyeget az eddig elért sikereire.
„Hogy teljesen őszinte legyek, ez az egész egyáltalán nincs a fejemben. Látom, hogy most éppen ez egy beszédtéma, de az én szempontomból egyáltalán nincs hatással rám” – mondta a monacói.