A probléma nem sokkal azt megelőzően merült fel, hogy az FIA a 2. kört követően engedélyezte volna a rendszer használatát. A pilóták azonban végül csak a 18. körtől kezdve nyithatták autóik hátsó szárnyait, Michael Masi versenyigazgató pedig elárulta, mi okozta a galibát.
„Gyakorlatilag egy adatszerver hibásodott meg. Rögtön letiltottuk, és nem használhatták addig, amíg 100 százalékig meg nem bizonyosodtunk arról, hogy nemcsak, hogy rendben működik, de sikerült visszaállítani minden adatot.”
„Különféle ellenőrzéseket végeztünk azt FIA és az F1 Group együttműködésében, hogy minden problémamentesen működhet tovább.”
„Alapvetően arról volt szó, hogy a DRS-jel az autók irányába nem volt kellően hatékony ahhoz, hogy támaszkodni tudjunk rá. Meg kellett bizonyosodnunk arról, hogy minden megfelelően működik, stabilan.”
Arra a kérdésre, hogy mi történt volna, ha nem tiltják meg a DRS-használatot, Masi így felelt: „Nem lett volna szabadon használható, de őszintén szólva én inkább bele sem gondolnék, mi lett volna. Elővigyázatosságból rögtön letiltottuk az egészet.”
Korábban egyébként előfordult már, hogy egy adott autónak nem tudtak DRS-jelet küldeni.
„Ha egy autóról lett volna szó, azt nyilván könnyebb monitorozni. De ha 20 autóról van szó, akkor majdhogynem lehetetlen. Szóval a döntés leegyszerűsítette a helyzetet.”