A változásról a melbourne-i hétvége előtt értesítette a csapatokat Wittich, aki nem először mutatja már jelét annak, hogy nagyon is komolyan vesz olyan biztonsági intézkedéseket, amelyek felett a sport az utóbbi időben kollektíven szemet hunyt – ilyen volt a tűzálló alsónadrágok viseletének megkövetelése és az ékszerviselés tilalma, ami tavaly váltott ki komoly morgolódást a versenyzőkből.
A hétvége során több csapatvezető véleményét is kikérték a változtatás kapcsán, s Christian Horner igen közeli tapasztalatokból mondhatja, hogy szükségtelennek tartja az intézkedést, hiszen a Red Bull alkalmazottjai temérdek alkalommal mászták már meg a bokszutca falának kerítését és nyúltak már át a pályára annak résein.
„Meglepett, hogy ez hirtelen probléma lett, noha igaz, hogy a biztonsággal kapcsolatos minden kérdést nagyon komolyan kell venni. Ám egészen ikonikus pillanat, és a nagydíjversenyzés része, hogy amikor egy autó eléri a célvonalat, a csapata a korlátra felkapaszkodva ünnepel, és amíg ez biztonságos módon történik, én semmilyen problémát nem látok benne” – mondta Horner.
„Mi a Red Bull Racingnél 94 alkalommal tettük már ezt meg, és egyetlen alkalommal sem történt sérülés és nem alakult ki semmilyen problémás helyzet. Persze ha ez a szabály, akkor ez a szabály.” A csapatvezető példájában a 94 csak a futamgyőzelmek számát jelöli, viszont összesen 185 versenyen szereztek dobogós helyet, a kerítésmászásból pedig általában minden pódiumon végző csapat kiveszi a részét.
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown is hasonló értetlenkedést tanúsított: „Nem igazán tudom, hogy mi váltotta ki a változtatás szükségét. Nem tudok róla, hogy bármikor is baleset történt volna.”
Bár nem lett egyértelműen kimondva, hogy milyen büntetést rónak ki arra a csapatra, amely mostantól megszegi a kerítésmászási szabályt, ám a csapatvezetők által emlegetett pénzbírság tűnik a legvalószínűbb és legészszerűbb szankciónak egy ilyen vétségért.